Budne oči konzervatora pazit će na svaki detalj obnove Galeba, no svi se slažu, davanje broda u koncesiju je nužno. 'To je najbolja ideja od onih koje su ostvarive. Mislim da je predugo čekati da se pojavi izvor nekih sredstava', kaže konzervator Nenad Labus.
Koncesionar će moći samostalno urediti neke dijelove broda poput smještajnih kapaciteta, restorana i slično no dio će broda morati ostati u funkciji muzeja. 'Ono što bi trebalo sačuvati i prezentirati javnosti jesu svakako prostori salona u onom izvoru kakvi su nekada bili, nekoliko apartmana', dodaje Labus.
Galeb je nekoliko tjedana ovoga proljeća bio otvoren za javnost. Golem interes javnosti za njegov obilazak upućuje na to da bi budući koncesionar mogao imati dobar start. 'Bilo je više zainteresiranih investitora, međutim naravno koliko su oni ozbiljni znat ćemo tek nakon što vidimo rezultate natječaja', kaže riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
Najveći trošak koncesionaru bi trebalo predstavljati dovođenje Galeba u plovno stanje. 'Onda se zasigurno radi o velikoj investiciji koja se vjerojatno kreće negdje između 15 i 20 milijuna eura', dodaje Obersnel.
No za zaljubljenike u ovaj brod sumnje nema. Galeb je toga vrijedan. 'Ja sam zaljubljen u njega, što da vam kažem. Naravno da je vrijedan', Kaže konzervator Labus. I nije Labus jedini obožavatelj. S nostalgijom se Galeba sjećaju mnogi s područja cijele bivše države. Brod ima čak i svoju Facebook stranicu s više stotina vjernih članova na kojoj sve pršti od uspomena.