"Naš pršut je svjetski. Mogu reći da sam probao pršut iz Italije, Španjolske, cijeloga svijeta... i naš je na vrhu", kazao je premijer te dodao da je tako i s ostalim našim proizvodima poput krumpira, kulena itd.. "Nadam se da ćemo tu kvalitetu koju imamo sada u što većoj kvantiteti početi izvoziti", istaknuo je premijer Tihomir Orešković.
Dodao je da Hrvatska tako kvalitetne proizvode može izvoziti i prodavati ne samo u susjedne zemlje i članice Europske unije, već i udaljenije poput SAD-a.
"Činimo sve što možemo da pomognemo izvozu, cilj nam je kroz europske fondove i druge investicije povećati izvoz, jer je to ključ za rast BDP-a", rekao je premijer.
Ministar poljoprivrede Davor Romić je istaknuo kako je 10 proizvoda registrirano na EU razini, a još ih je sedam u procesu. "Nama je iznimno značajno da se znak izvornosti porepozna na svakom proizvodu i da on nađe svoje mjesta na tržištu i gastro ponudi u Hrvatskoj", kazao je. Dodao je kako u suradnji s Ministarstvom turizma rade na tome da se na hrvatskoj gastro ponudi nađu izvorni hrvatski proizvodi.
I direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Ratimir Ivičić je istaknuo važnost povezivanja turizma i poljoprivrede. "Hrvatska kao mala zemlja ima vrlo raznoliku i autohtonu gastronomiju i upravo sam razgovarao sa ministrom poljoprivrede da se konačno spoji plava i zelena Hrvatska. Uvjeren sam da ćemo ovoga puta retoriku pretvoriti u djela. To je ono što nama treba - da što više domaće hrane, autohtone nudimo na našim stolovima, istaknuo je Ivičić.
Na izložbi su predstavljeni hrvatski autohtoni proizvodi čiji su nazivi zaštićeni i registrirani na razini Europske kao zaštićene oznake izvornosti i zaštićene oznake zemljopisnog podrijetla, zatim proizvodi čiji su nazivi zaštićeni u Hrvatskoj navedenim oznakama i u postupku su registracije na razini EU, proizvodi čiji su nazivi u postupku zaštite u Hrvatskoj te isto tako proizvodi čije se nazive tek planira zaštititi, odnosno za koje udruge proizvođača pripremaju dokumentaciju za postupak zaštite naziva oznakom izvornosti, zemljopisnog podrijetla ili zajamčeno tradicionalnog specijaliteta.
Hrvatska trenutačno ima deset proizvoda zaštićenih na EU razini, osam je u postupku registracije naziva na razini EU-a, a četiri su u postupku zaštite na nacionalnoj razini. (Hina)