U TIH-u smatraju da predložene izmjene nude neka bolja rješenja od dosadašnjih, no upozoravaju na mogućnost da rad ključnog tijela za provedbu Zakona bude onemogućen.
Tvrde, naime, da nisu osigurani preduvjeti za institucionalnu i financijsku neovisnost Povjerenstva te povećavanje organizacijskog i kadrovskog kapaciteta Ured Povjerenstva, što je, podsjećaju, u više navrata bilo isticano kao osnovni problem i preduvjet za djelotvorno provođenje Zakona.
Upozoravaju i da se izmjenama nije riješio problem rada Povjerenstva između dvaju saziva Hrvatskog sabora.
'U predloženom sastavu i dalje većinu čine sabornici kojima mandat u Povjerenstvu završava prestankom saborskog mandata, tako da od raspuštanja Hrvatskog sabora do konstituiranja novog saziva Povjerenstvo ne može imati kvorum i samim time ne može donijeti niti jednu valjanu odluku', stoji u priopćenju TIH-a.
U toj nevladinoj udruzi pozdravljaju širenje kruga dužnosnika koji su obvezni postupati po Zakonu, a značajan pomak vide i u odredbi kojom je predviđeno da se javna objava odluke o sukobu interesa nekog dužnosnika financira iz državnog proračuna, dok se naknada troškova naplaćuje iz neto plaće dužnosnika.
Korak naprijed je i detaljnije definiranje imovinske kartice, kažu u TIH-u, iako napominju da su te kartice i do sada bile detaljno razrađene Poslovnikom Povjerenstva.
No, u TIH-u na kraju zaključuju kako je ipak propuštena prilika za rješavanje svih pitanja ključnih za djelotvorno provođenje Zakona.