Tegljač u tunelu Ledenik vozio gotovo 100 km/h

Slika nije dostupna
Vozač tegljača, koji se krajem srpnja u tunelu Ledenik zabio u zaustavljenu kolonu vozila u kojoj su poginule četiri osobe, vozio je prebrzo, gotovo 100 kilometara na sat, no ostaje nepoznato zašto nije kočio jer je, po mišljenju prometnog vještaka, na vrijeme mogao uočiti kolonu.

Istražni sudac Županijskoga suda u Zadru Vladimir Mikolčević primio je nalaz i mišljenje stalnog sudskog prometnog vještaka Borivoja Vukelića koji je, među ostalim, utvrdio da je splitski vozač Miljenko Stričak u tunelu pred sobom mogao uočiti zaustavljenu kolonu vozila s udaljenosti od sto metara. 

Obzirom na brzinu kretanja, zaustavni put bi iznosio 62,45 metara, što znači da je kočenjem mogao zaustaviti tegljač.

Vještak je utvrdio i da je stvarna brzina kretanja tegljača bila
gotovo sto kilometra na sat. Naime, ispostavilo se da je tahograf dan prije nesreće reprogramiran tako da je mjerio brzinu kretanja tegljača manju za 9,58 posto. To znači da se tegljač kretao 98,62 kilometra na sat, a ne 90 koliko je pokazivao ugrađeni ograničivać brzine. 

U tunel je ušao bez kočenja i smanjivanja brzine vožnje, iako je prije ulaza prošao pokraj prometnih znakova ograničenja brzine od 60 kilometara na sat.

U tunelu je prvo naletio na 'opel astru', u kojoj su poginule dvije žene i dvoje djece, a potom u poluprikolicu tegljača 'volvo'. Tada je Stričaku slomljena desna noga, pa dalje i nije mogao početi s kočenjem. Tegljač se stoga nastavio kretati, pa je oštećeno još sedam osobnih vozila.

Utvrđeno je da je tegljač na pogonskim kotačima imao tehnički neispravne gume koje su bile sasvim istrošene, no, po ocjeni vještaka, one nisu bile od utjecaja na kočioni sustav, jer je kolnik u tunelu bio suh.

Prije nesreće tegljač s poluprikolicom bio je u tehnički ispravnom stanju s tehnički ispravnim kočionim sustavom, zaključio je vještak.

U istrazi nesreće utvrdilo se i da je nakon tragedije iz kabine
tegljača namjerno iščupan i oštećen tahografski uređaj iz kojega je nasilno izvađen tahografski listić koji nije pronađen.

Sve ostale relevantne činjenice i okolnosti nesreće, a prije svega razlozi zbog kojih okrivljeni vozač nije kočio, trebao bi utvrditi sud na glavnoj raspravi, priopćio je istražni sudac Vladimir Mikolčević. 

U nesreći 28. srpnja ozlijeđen je i okrivljeni Miljenko Stričak koji je nakon operacije izjavio kako se ničeg ne sjeća. Potom je pritvoren, a protiv njega je pokrenuta istraga tijekom koje se branio šutnjom. 

Nakon što su ispitani svjedoci 22. kolovoza je pušten da se brani sa slobode.