Tek svaki četvrti zaposleni građanin RH dobit će uskrsnicu. To će se većinom događati radnicima zaposlenima u velikim poduzećima, one u manjim tvrtkama vrlo vjerojatno će zaobići. Uskrsnici se ne mogu nadati ni 200 tisuća zaposlenih u državnim i javnim službama.
Kriza je 'pritisnula' potrošnju pa će se većina odreći skupih uskrsnih darova, ali će i zadnju kunu dati za bogati blagdanski stol. Boje Uskrsa već su na policama. Proizvodi su na akcijama pa blagdanska utrka može početi.
U jednom trgovačkom centru organizirali su doslovno utrku kupaca tko prvi napuni košaricu u najbržem roku, osvaja nagradu. Nešto manje namirnica stat će u ovogodišnju uskrsnu košaricu nego prošlogodišnju. Sindikati su izračunali da će blagdanski stol sa šunkom, jajima, povrćem, kolačima i pićem, Hrvate stajati oko 500 kuna.
'Zbog krize će ljudi manje kupovati, ali ipak za Uskrs mora biti svega', tvrdi Nada Bukovac iz Osijeka. Gužve u trgovačkim centrima stoga ne čude. U najvećem u regiji, za Uskrs očekuju na desetke tisuća kupaca.
Prošloga Uskrsa, Hrvati su potrošili milijardu i pol kuna. Iako su cijene hrane porasle, potrošnja već drugi mjesec u Hrvatskoj raste. Trgovačka konkurencija pogoduje kupcima. 'Postoji mogućnost većeg izbora, odnosno, idete po jednu skupinu proizvoda u jedan trgovački centar, a po drugu grupu proizvoda u drugi. Ali, ako uzmete u obzir cijenu benzina, pitanje je koliko se isplatilo', tvrdi Silvija Kotarac iz Nezavisnih sindikata.
No, u vrijeme blagdana malo tko razmišlja o dubini lisnice. Većina će,ionako, uskrsnu košaricu otplaćivati u mjesečnim ratama do ljeta.