ZEMLJA (NE)ZNANJA

Svjetski dan učitelja: Pulski profesor dao neočekivani odgovor na pitanje o visini plaća u školstvu

Na Svjetski dan učitelja razgovarali smo s Filipom Zoričićem, profesorom u pulskoj gimnaziji, koji je dao zanimljive odgovore na pitanja o visini profesorskih plaća.

Filip Zoričić, profesor pulske gimnazije, pun je hvale za svoj posao. "Imam privilegiju raditi s mladim i kreativnim ljudima u pulskoj gimnaziji, s divnim kolegama. Rekao bih na slikovit način da pokušavamo svaki dan stvoriti jedan teatar života u kojem imate uvijek iste uloge, ali kroz suze, smijeh, rasprave i debate pokušavamo doći do zajedničkih zaključaka i odmaknuti se od uzusa i pravilnika koji su nam određeni ili nametnuti", kaže Zoričić.

On smatra da bi se u hrvatskim školama trebale više koristiti nove tehnologije, a spreman je i za reforme koje željno iščekuje.

"I kad sam bio učenik, pa zadnjih desetak godina otkako sam profesor, stalno očekujemo nekakve reforme društva, ne samo školstva. Ono što pokazuje ministrica Divjak čini se da to ide dobrim putem i da će se napokon pokrenuti cijelo društvo, a ne samo obrazovanje koje treba postati temelj društva što je zadnjih 25 godina obična floskula", kaže Zoričić, dodajući da je zaista vrijeme da Hrvatska postane zemlja znanja jer jako puno mladih ljudi odlaze, a htjeli bi ostati ovdje. "Ključno je da se ne dogodi da postanemo zemlja ne znanja", poručuje Zoričić.

Na pitanje o profesorskim plaćama Zoričić je dao zanimljiv odgovor. "Za ljude koji se zaista trude i rade, vjerujem da je to velika većina, dobro je da plaća bude i veća. Za one koji ne rade ta je plaća i prevelika. Tako je u svim segmentima društva. I na tome treba poraditi da se uvedu i nagrade i bolja usavršavanja, da se poradi na ljudima", kaže Zoričić, dodajući da bi i od profesora na fakultetima trebalo tražiti da budu stroži kako bi oni koji dolaze raditi u škole bili bolji.