Svjetski dan televizije

Slavimo Svjetski dan televizije: Televizija kao multiplatforma podržava demokraciju

Svjetski dan televizije Foto: DNEVNIK.hr
21. studenog televizijske kuće diljem svijeta zajednički slave kao Svjetski dan televizije.

21. studenog kao Svjetski dan televizije, koji su pokrenuli Ujedinjeni narodi, podsjetnik je na snažnu ulogu koju televizija kao multiplatformski medij igra u društvu i koliko je važna za informiranje, komunikaciju i zabavu. Upravo je to tema poluminutnog prigodnog spota kojim se ovaj dan obilježava u eteru i online.

28. izdanje Svjetskog dana televizije slavi multiplatformsku ulogu televizije kao jednog od stupova demokracije – televizija ne samo da informira građane nudeći im pouzdan i vjerodostojan izvor informacija već potiče pluralnost u medijima, osiguravajući širok raspon različitih gledišta. To je iznimno važno u vremenima u kojima svjedočimo porastu dezinformacija i lažnih vijesti.

Stoga su ključne poruke ovogodišnje teme Svjetskog dana televizije:

  • Televizija informira javnost: televizija kao multiplatformski medij pruža ključne informacije koje potiču demokratske procese i aktivnost građana u zajednici, osiguravajući im za to potrebno znanje
  • Pouzdan je i vjerodostojan medij: pridržavajući se visokih profesionalnih standarda, televizija ostaje jedan od najpouzdanijih izvora informacija, suzbijajući dezinformacije i promovirajući transparentnost
  • Ima širok doseg i pristupačnost: televizija doseže široku i raznoliku publiku putem svih platformi i uređaja, osiguravajući demokratski pristup informacijama za sve, bez obzira na lokaciju ili socioekonomski status
  • Potiče zajedništvo: kao dinamičan audiovizualni medij, televizija stvara upečatljive trenutke koji povezuju generacije, potičući dijalog i zajednička iskustva u društvu.

Uloga televizije u podržavanju demokracije temelji se na oglašavanju kao ključnom izvoru financiranja, koje ne samo da omogućuje neovisnost medija već i podržava stvaranje visokokvalitetnog sadržaja, slobodnog od političkog utjecaja.

Ovogodišnje obilježavanje Svjetskog dana televizije podsjeća nas da doseg, pouzdanost i uloga televizije u poticanju kulturnog i društvenog dijaloga ostaju nenadmašni, a njezina sposobnost jačanja demokracije važnija je nego ikad.

Kao snažna sila, televizija je ključna za informiranje građana, podržavanje demokratske participacije i promicanje različitih gledišta. Oglašavanje, kao ključni izvor financiranja, osigurava neovisnost i održivost televizije kao medija. Kroz odgovorni sadržaj oglašavanje može učiniti mnogo više od samog poticanja na kupnju – može širiti svijest, poticati pozitivne društvene promjene te podržavati medijski ekosustav, koji ostaje neovisan, transparentan i utjecajan"”, tvrdi Katty Roberfroid, glavna direktorica udruge egta.

"Televizija kao multiplatformski medij igra ključnu ulogu u podržavanju demokracije, posebno u ovoj superizbornoj godini, kada će otprilike polovica svjetskog stanovništva imati priliku sudjelovati na nacionalnim izborima. S više od dvije milijarde birača, 2024. predstavlja najveću izbornu godinu u povijesti, što čini pristup pouzdanim informacijama od presudne važnosti za građane. Televizija je nezamjenjiva platforma za pružanje vjerodostojnog sadržaja i vitalno mjesto na kojem se ljudi mogu informirati, procijeniti različita gledišta i donositi osnažene odluke. Televizija također osigurava nenadmašan doseg među različitim demografskim skupinama, stvarajući povezanost s publikom gdje god se nalazila te pružajući snažnu vrijednost i za gledatelje i za brendove. U egta-i ponosno podržavamo misiju televizije u povezivanju i informiranju publike posvuda", rekao je Laurent Bliaut – predsjednik egta-e i zamjenik generalnog direktora za marketing, strategiju i inovacije kompanije TF1 Publicité.

Današnji datum obilježava i Nova TV, čija su se poznata lica informativnog programa Nove TV osvrnula na važnost televizije za njih osobno, ali i za demokraciju u društvu.

 

egta

Udruga televizijskih i radijskih distributera egta jest organizacija čiji članovi rade neovisno o RTV kućama ili unutar njih. Prodaju oglasni prostor i na privatnim i na javnim televizijskim i radijskim postajama diljem Europe i šire. Udruga egta obavlja razne funkcije za svoje članove u raznolikim aktivnostima kao što su regulatorna pitanja, analitika publike, metode prodaje, interaktivnost, međumedijska suradnja, tehnički standardi, novi mediji i slično. U više od 40 godina postojanja egta se preobrazila u referentni centar za televizijsko i radijsko oglašavanje te ima više od 180 članova koji djeluju na više od 40 tržišta.

egta je međunarodna organizacija za prodaju multiplatformskog TV sadržaja i audiosadržaja. Na više od 40 tržišta egta predstavlja više od 180 članova - multiplatformske TV distributere i audiodistributere koji se nalaze na sjecištu tradicionalne televizije i radija te digitalnih videoplatformi i audioplatformi. Multiplatformska televizija i radio povezuju linearne i usluge na zahtjev na svim ekranima i platformama.

http://www.egta.com/

THE GLOBAL TV GROUP

Global TV Group jest svjetsko udruženje onih koji stvaraju i emitiraju programe te onih koji ih prodaju u Europi, SAD-u, Kanadi, Australiji i Latinskoj Americi. Zajednički im je cilj da promiču televiziju i podsjećaju oglašivače, novinare, agencije i kolege na djelotvornost i popularnost televizije.

 

http://www.theglobaltvgroup.com/

THE ASSOCIATION OF COMMERCIAL TELEVISION IN EUROPE (ACT)

Europsko udruženje komercijalnih televizija i usluga videa na zahtjev predstavlja interese vodećih komercijalnih televizijskih kuća u Europi. Članice ACT-a financiraju, proizvode, promoviraju i distribuiraju sadržaje i usluge koji koriste milijunima Europljana na svim platformama.

https://www.acte.be/