Ružica je ostavila dobro plaćen posao u financijama i krenula u izradu nakita, a Žakline je od ekonoma postala slastičar. Nije dugo trebalo da se posao proširi.
Njihovi proizvodi prodaju se sami. 'Ono što moj proizvod čini drugačijim od drugih jest to da je ručni rad, koji je mahom unikatan, koji je napravljen baš za tu jednu osobu kojoj ja to radim', kazala je Ružica Božić, dizajnerica nakita.
Kod Žakline ista stvar – svaki kolač ima svoju priču.' Dosta često čujemo kako ih uspoređuju s kolačima koje rade doma što znači da se ljudi poistovjećuju i to prepoznaju', kazala je.
Svaki posao počinje s 3 koraka: 'Moraš znati što ćeš raditi, tko će ti biti klijenti i moraš biti spreman raditi svoj posao', kazao je Goran Blagus, poslovni trener.
>> Njihova priča svakome može biti motiv!
U moru ponude, da bi proizvod našao kupca mora odgovoriti na pitanje zašto bi kupac kupio baš od vas, a ne od konkurencije. Potrebno je na papir staviti 3 do 5 karakteristika usluge ili proizvoda koje ga čine drugačijim od ostalih.
'U komunikacijskim porukama najčešće spominjemo tri jer ljudski mozak najčešće može zapamtiti slijed od tri stvari. Kad ih imamo pet, imamo rezervu jer će nas sasvim sigurno konkurencija dostići u nekoj od ovih prvih tri', kazao je Blagus.
Cilj je naravno zaraditi novac. Odrediti cijenu proizvoda ponekad nije jednostavno. 'Imam postavljen svoj maksimum, koliko ja mogu i da jednostavno sve što ja plasiram može ući u taj nekakav raspon da na kraju taj broj proizvoda formira moju plaću nakon što odbijem sve obaveze koje moram dati', kazala je Ružica s početka naše priče.
Za uspjeh je potrebno prilagoditi način razmišljanja i rada. 'Nešto otvoriti, pokrenuti posao i misliti da će to ići samo od sebe je jednostavno nemoguće, ja živim s ovim poslom, doslovno 24 sata', kazala je Žakline.
Da bi se razina poslovanja zadržala potrebno je imati nove ideje, ali i osvježavati postojeće.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook