Heraklea, agencija specijalizirana za tzv. tajno kupovanje, u današnjem priopćenju navodi da je krajem listopada i početkom studenoga istraživala obraćaju li državne institucije pažnju na činjenicu da građani financiraju njihov rad te da zaslužuju dobru uslugu u javnom sektoru
Istraživanje je provedeno na temelju 68 e-mailova i 82 telefonska poziva koje je stotinjak tzv. tajnih kupaca, predstavivši se kao pravne i fizičke osobe, uputilo Hrvatskom zavodu za zapošljavanje te ministarstvima financija, gospodarstva, unutarnjih poslova i zdravstva.
Iz istraživanja proizlazi kako svaka četvrta osoba nema dojam da joj službenik želi pomoći, svaki drugi službenik ljubazno pozdravlja na početku i tri četvrtine njih na kraju razgovora, jedna petina ih ne zna odgovoriti na postavljeno pitanje, a trećina ne zna uputiti građane na nadležnu instituciju. Nepotpune odgovore najčešće je davalo Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva.
Nitko od djelatnika pozivanih institucija nije se predstavio na početku razgovora, a na upit o imenu govorili su da je to tajna ili da nije važno, najčešće su predstavljali instituciju i pozdravljali, da bi u nekoliko navrata rekli samo 'ministarstvo' ne precizirajući o kojemu se ministarstvu radu.
Na e-mailove pozivane institucije odgovaraju prosječno nakon nešto više od tri sata - najbrže odgovara MUP, najsporije Ministarstvo gospodarstva, ali se zato tamošnji djelatnici potpisuju osobnim imenom, a tako se i obraćaju strankama.
Najbrži odgovor stigao je tajnom kupcu od MUP-a, za čak dvije minute, a najdulje je čekao odgovor na upit Ministarstvu gospodarstva, čak 15 radnih sati, u najvećem broju slučajeva dobiveni su potpuni odgovori (najviše iz HZZ-a), a po brojnosti slijede odgovori u kojima su građani upućeni na druge institucije ili internet stranice - nije zabilježen ni jedan slučaj kada je tajni kupac smatrao da nije dobio odgovor na postavljeno pitanje.
Tajni kupci u prosjeku su morali telefonom nazvati određenu instituciju 2,9 puta - najteže je bilo dobiti Ministarstvo zdravstva (u prosjeku se zove 5,7 puta), a najlakše ministarstva financija te gospodarstva (1,7 puta), odgovoreno je nakon prosječno 2,5 zvonjenja i prespajano je prosječno 0,8 puta, stoji u priopćenju.