Iza svega privatni interesi?

VIDEO Što skriva šutnja o monetizaciji autocesta?

Slika nije dostupna
'Tajnost u kojoj se sve provodi daleko od očiju javnosti ukazuje da sigurno ima i nekakvih privatnih interesa koji se iza svega ovoga kriju', upozoravaju u sindikatu.

Zaposlenici Hrvatskih autocesta (HAC) strahuju za svoja radna mjesta jer nemaju nikakve službene informacije o procesu davanja autocesta u koncesiju koje vodi Ministarstvo prometa.

O imenima zainteresiranih ulagača samo se nagađa. Ministarstvo troši milijune na konzultante, a onda ih mijenja zbog, kazali su zaposlenici za Dnevnik Nove TV, loše odrađenog posla. Protivnici koncesije zato najavljuju prikupljanje potpisa za referendum protiv monetizacije autocesta.

O tijeku procesa davanja autocesta u koncesiju malo znaju i radnici koji na njima rade. Vladu i ministarstvo prometa zato pozivaju na veću transparentnost.  'Tajnost u kojoj se sve provodi daleko od očiju javnosti ukazuje da sigurno ima i nekakvih privatnih interesa koji se iza svega ovoga kriju. Ne očekujem, naravno, ukoliko bi ovaj postupak završio, da bi to išlo na korist Republike Hrvatske', ističe Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.

VIDEO Pogledajte hrvatsku autocestu koja ne vodi nikamo

Sumnjičavi su i u HDZ-u. Koncesiji se protive, a Vlada, kažu, nije dovoljno preispitala alternative poput izdavanja obveznica. 'Takvim bi se modelom riješio kratkoročni problem likvidnosti i duga koji postoji a s druge strane autoceste bi ostale u rukama hrvatskih građana', kaže HDZ-ovac Oleg Butković.

Vlada koncesijom planira prikupiti najmanje 20-tak milijardi kuna kojima će pokrpati proračun i dio javnog duga. Bit će to najunosniji posao države u povijesti, a očito ni u Vladi nisu svi upoznati s detaljima procesa i je li on zapeo. 'Sve je bitno realizirati; od svake male privatne investicije koja zapošljava 10 ljudi do monetizacije autocesta od nekoliko milijardi', kaže ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.

Za ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića monetizacija autocesta je najvažniji projekt, no o njemu baš i ne govori
. Njegovi suradnici poručuju da je vrijeme godišnjih odmora pa na pitanja nitko ne može odgovarati. A kada se vrate, čeka ih novi problem. 'U listopadu ćemo krenuti u prikupljanje potpisa protiv davanja autocesta u koncesiju i uvjeren sam da će se na referendumu odlučiti da autoceste ne mogu ići u koncesiju', zaključuje Mijat Stanić.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook