Kako do poslovnog plana?

Oni su studentske ideje pretvorili u unosne biznise!

Pretvoriti dobru ideju u unosan posao nije nimalo lako.

Udruga eStudent već devetu godinu za redom organizira Business Plan Contest, u kojem se studenti kroz edukaciju natječu u izradi što boljeg poslovnog plana. Kreatori mnogih,danas pozantih projekata, od njega već profitiralju. Tko su oni, otkrila je za Dnevnik.hr Anamarija Hanžek, zamjenica voditeljice Business Plan Contest tima.

Postanite poduzetnik uz kvalitetan poslovni plan!

Što je točno Business Plan Contest?

Business Plan Contest je studentsko natjecanje koje se u organizaciji studentske udruge eSTUDENT održava već devetu godinu zaredom, a započeto je po uzoru na slična natjecanja u pisanju poslovnih planova koja organiziraju vodeća svjetska sveučilišta. Natjecanje je namijenjeno studentima s inovativnim idejama i poduzetničkim ambicijama. Edukativnog je karaktera te je osnovni cilj natjecanja kroz edukaciju uputiti natjecatelje kako da razviju i usavrše svoju ideju tako da ona bude primjenjiva i pogodna za realizaciju te pružiti smjernice kako da istu zapišu u obliku poslovnog plana. Uz to, kreativnim i perspektivnim studentima pruža se znanje potrebno da pokrenu vlastiti posao i ostvare napisane poslovne planove.

Prvenstveno treba istaknuti vještinu poduzetničkog razmišljanja, timski rad, poticanje kreativnosti, razvoj prezentacijskih i pregovaračkih vještina te implementaciju teoretskog znanja u praksi. Osim novih iskustava i korisnih znanja koja će im pomoći u daljnjem profesionalnom razvoju, natjecatelji imaju priliku provjeriti inovativnost i tržišni potencijal svoje ideje, iskoristiti savjete stručnjaka kroz mentorski dio natjecanja, predstaviti ideju potencijalnim ulagačima i ostvariti mrežu poslovnih kontakata koji im mogu pomoći u njezinoj realizaciji. Projekt promovira poduzetništvo, poduzetnički način razmišljanja, upoznavanje s najnovijim poduzetničkim trendovima te ostanak mladih i obrazovanih ljudi s novim i originalnim idejama u Hrvatskoj.

Koji projekti su bili pobjednici prošle godine i što se kasnije s njima događalo? Jesu li bili uspješni u realizaciji onoga što su osmislili za natječaj?

Potvrdu da Business Plan Contest ostvaruje svoj cilj te njegov značaj kao odskočne daske za studente s inovativnim idejama potvrđuje startup Entrio, bivši pobjednik Business Plan Contesta. U spomenuti su pobjednički projekt partneri natjecanja uložili čak 200.000 kuna. Radilo se o sindiciranom ulaganju od strane Hrvatske udruge poslovnih anđela (CRANE-a), eALUMNIja i BICRO-a, a Entrio i danas uspješno posluje na tržištu.

Također, projekt koji je osvojio 2. mjesto na natjecanju 2012. godine, ContentKOD, postao je članom Zagrebačkog inkubatora poduzetništva i realizirao projekt temeljen na davanju detaljnih informacija o sastojcima i aditivima u prehrambenim artiklima skeniranjem bar koda mobitelom.

Jedan od pobjednika Business Plan Contesta bio je i Mate Rimac, prepoznati hrvatski inovator i poduzetnik koji je kasnije pokrenuo tvrtku Rimac Automobili i proslavio se najbržim električnim automobilom na svijetu, kao i Marko Matenda koji je pokrenuo startup Visiobike vezan za proizvodnju električnog bicikla s integracijom s pametnim telefonima.

Koji su najveći izazovi u izradi poslovnog plana?

Najveći izazov kod pisanja poslovnog plana predstavlja planiranje budućeg poslovanja, odnosno kategorija prihoda, troškova, profita i sl. koje je teško predvidjeti i odrediti točne podatke koji će biti postignuti u budućnosti. Pritom veliki značaj u preciznosti procjena ima iskustvo onoga tko piše poslovni plan. Vođeni time, u sklopu natjecanja se za odabranih 10 timova finalista organizira financijska radionica od strane stručnjaka posvećena financijskom dijelu poslovnog plana, kako bi ga natjecatelji mogli što bolje razraditi. Uz to, osigurano im je mentorstvo od strane stručnjaka koji svojim savjetima i osobnim iskustvom pomažu da što bolje pripreme i dovrše poslovne planove.

Što je potrebno za izradu dobrog poslovnog plana?

Poslovni plan se prvenstveno temelji na dobrom poznavanju ideje od strane poduzetnika, njenih prednosti u smislu rješavanja problema korisnika. Za izradu kvalitetnog poslovnog plana potrebno je što preciznije analizirati tržište i odrediti ciljnu skupinu potrošača. To je preduvjet za sve daljnje projekcije, odnosno financijsku analizu koja je najvažniji dio poslovnog plana, budući da prikazuje je li ideja profitabilna. Spomenuta analiza tržišta i financijska procjena ideje samo su neki od dijelova poslovnog plana, koji mora dodatno obuhvatiti još i opis samog poduzetnika, opis poslovnog modela, marketinšku i izlaznu strategiju, viziju budućnosti ideje i ostalo, kako bi poslovni plan bio kvalitetan i omogućio detaljan opis ideje.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook