Četiri vodeća sindikata sazvala su dvodnevni štrajk, a kane ga održavati svakih pet dana kroz iduća tri mjeseca.
Takvim oblikom industrijske akcije sindikati se bore protiv restrukturiranja monopolističke nacionalne željeznice Francuske (SNCF) koja bi se, prema vladinu planu, trebala reformirati i postati konkurentna u skladu sa zakonima Europske unije.
Posljednji takav štrajk 1995., paralizirao je Francusku i prisilio tadašnjeg premijera Alaina Juppea da odustane od reforma, zbog čega je poslije morao podnijeti ostavku.
"Branimo francuske javne službe, ne samo radnike zaposlene u željeznici", rekao je Emmanuel Grondein, čelnik sindikata Sud Rail, jednog od četiriju koji stoje iza štrajka.
Sindikati su, međutim, slabiji danas nego 1995., a i podijeljeni su u pogledu Macronovih socijalnih i ekonomskih reforma.
Više od polovine francuskih birača smatra štrajk neopravdanim, prema rezultatima ankete od nedjelje.
Željezničke linije za Pariz tako su rijetke u utorak da je vozio svaki osmi vlak velikih brzina, objavio je SNCF. Zbog toga su autobusne linije za Pariz bile preopterećene, prenose mediji.
Poremećen je i rad međunarodnih željezničkih linija: nema vlakova između Francuske, Švicarske, Italije i Španjolske. Svaki treći vlak za Njemačku je operativan, a Eurostar koji povezuje London, Pariz i Bruxelles također je prorijeđen, naveo je SNCF.
Macron želi jako prezaduženu kompaniju SNCF pretvoriti u profitabilnu tvrtku, no sindikati tvrde da predsjednik takvom reformom zapravo utire put za privatizaciju.
Ako Macron pobijedi sindikate u željeznici, postavit će model za druge ključne reforme, uključivo obrazovni i mirovinski sustav, piše Reuters.
Radnici SNCF-a strahuju da će izgubiti radna mjesta zajamčena do umirovljenja, kao i automatski rast plaća po godinama staža te da će ukinuti velikodušna mirovinska politika kakvu je kompanija provodila.
Štrajk bi se mogao proširiti na energetski sektor koji se planira pridružiti od 3. travnja do 28. lipnja, također protiv planirane liberalizacije energetskog sektora. (Hina)