Mala škola izbora

Što je izborna promidžba?

Ilustracija Foto: Getty Images
Političke stranke i kandidati započinju kampanju mjesecima prije izbora, no trajanje službene izborne promidžbe točno je određeno.

Zakon o izborima zastupnika u Hrvatski sabor ne sadrži izričito definiciju izborne promidžbe. Smatra se da izborna promidžba predstavlja skup radnji koje poduzimaju izborni sudionici u svrhu javnog predstavljanja i obrazlaganja svojih izbornih programa biračima.

Tijekom izborne promidžbe kandidati predstavljaju svoj program putem javnih nastupa i promotivnih materijala radi dobivanja što većeg broja glasova. Svi kandidati na izborima imaju pravo biti zastupljeni u javnom medijskom servisu (Hrvatska televizija i Hrvatski radio) pod jednakim uvjetima za vrijeme trajanja službene kampanje.

Trajanje kampanje varira, a ovisi o datumu izbora koji određuje predsjednik Republike Hrvatske.

Pročitajte i ovo MALA ŠKOLA IZBORA Znate li kojoj izbornoj jedinici pripadate?

Pročitajte i ovo Mala škola izbora Kako pravilno glasati: Znate li što je preferencijalno glasanje?

Kada počinje izborna promidžba?

Izborna promidžba počinje na dan kada Državno izborno povjerenstvo (DIP) objavi zbirne liste izbornih jedinica, a završava 24 sata prije dana održavanja izbora.

Postoje li zakonska ograničenja visine potrošnje za izbornu kampanju?

Ukupni troškovi izborne kampanje za jednu kandidacijsku listu na izborima za Hrvatski sabor ne smiju biti viši od 199.084,21 eura u jednoj izbornoj jedinici.

Tko nadzire izbornu promidžbu?

Pravilnost izborne promidžbe na izborima nadzire DIP.