Goveđa koža, mramor i drvo iz Hrvatske u Kinu, a iz Kine u Hrvatsku mobiteli, računala i visoka tehnologija. Kineski izaslanici smatraju da Hrvatska ima puno više ponuditi. 'Prednost Hrvatske je njezin geografski položaj. Hrvatska može biti vrata za ulaz azijskih proizvoda na europsko tržište', kazao je Shen Zhifei, veleposlanik Kine u Hrvatskoj.
Zemlja od 4.300.000 stanovnika ne može biti velik izvoznik u zemlju u kojoj živi milijardu i 300 milijuna ljudi. 'U tom kontekstu suradnje Kine s Europom Hrvatska može biti jedna od točaka komunikacije Kine sa širim europskim prostorom', Kazao je Nadan Vidošević, predsjednik HGK.
>> Ovoliko Kinezi plaćaju svoje najbolje bankare!
Hrvatske tvrtke premale su da bi proizvodile za golemo kinesko tržište, ali puta do uspjeha svejedno ima. 'Vina ne možemo izvoziti u velike lance supermarketa,ali vina možemo izvoziti u manje lance i restorane. Vina možemo izvoziti u manje lance hotela', kazao je Miroslav Karamarković, sektor za međunarodne odnose HGK-a.
Kineski poduzetnici cijene točnost, iskrenost, pristojnost i poštivanje hijerarhije. Dragocjene su to informacije za privlačenje investitora. 'Poklone za poslovne partnere iz Kine umotajte u crvene ili žute ukrasne papire jer te boje izražavaju dobru sreću. Nikada ne darujte nešto crno ili bijelo jer to u Kini označava loše stvari', kazao je Yan Lidong, Konfucijev institut Sveučilišta u Zagrebu.
Kinezi su već pokazali interes za hrvatske vlakove i riječku luku pa glavni adut za biznis možda više neće biti domaća životinja.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook