Ako imate novo vozilo, dvije ste godine oslobođeni odlazaka na tehnički pregled jer se podrazumijeva da je vozilo u tehnički ispravnom stanju, pa ćete uštedjeti na trošku tehničkog pregleda, ali ne i na ostalim naknadama.
Nova vozila nisu oslobođena ostalih naknada koje se plaćaju pri registraciji vozila poput naknade za ceste, naknade za okoliš, poreza na cestovna vozila i slično.
Prema statistikama Centra za vozila Hrvatske, svako peto vozilo koje pristupi tehničkom pregledu na njemu ne prođe. 50 posto tih vozila ima jedan od dva problema: probleme sa svjetlima ili probleme s uređajima za kočenje.
Stoga je potrebno obratiti pozornost na sva svjetla, uključujući žmigavce i svjetla koja osvjetljuju registracijsku pločicu.
Neispravnost kočničkog uređaja često se odnosi na nejednaku silu kočenja između kotača na lijevoj i desnoj strani vozila, što može utjecati na nestabilnost i zanošenje vozila. Drugi problem odnosi se na neispravnost parking kočnice.
Što ako vozilo nije prošlo tehnički?
Ako postoji neki veći problem i vozilo nije prošlo tehnički pregled, imate rok od 15 dana da otklonite tu neispravnost. Ako u tom roku ponovo pristupite tehničkom pregledu, ne trebate ga ponovo plaćati. Važno je znati da ako niste prošli tehnički do otklanjanja neispravnosti, vozilo ne smije sudjelovati u prometu.
Uzmemo li u obzir da je u Hrvatskoj prosječna starost osobnih vozila skoro 14 godina, preporuka je preventivni posjet automehaničaru.
Na što se odnosi rast cijena tehničkih pregleda?
Rast cijena odnosi se na redovite i izvanredne tehničke preglede, ekološke testove i administrativne naknade vezane za registraciju vozila.
Ovisno o vrsti pregleda i kategoriji vozila, poskupljenje iznosi između 2 i 5 eura, što u konačnici iznosi oko 15 posto povećanja cijene. S obzirom na to da će vlasnicima osobnih vozila cijena manje porasti jer je već u startu manja, možemo reći da će ovo poskupljenje znatno utjecati na cijene tehničkog pregleda autobusa i teretnih vozila.
Ovo su cijene koje će Hrvati morati platiti ovisno o vrsti vozila i motora (uz vrstu vozila i motora parametri koji utječu na ove cijene su i emisija ispušnih plinova, tkz emisija CO2), bilo da se radi o redovnom ili izvanrednom tehničkom pregledu.
Osim tih cijena, ovo su i nove cijene ekotestova jer zadatak tehničkih pregleda obuhvaća i ekološku komponentu gdje ste nagrađeni ako je vaše vozilo manji zagađivač.
Ako spadate u skupinu vozača/vlasnika vozila koji su dužni obavljati preventivne tehničke preglede, ovo su novi iznosi koje ćete morati izdvojiti:
Ovo se odnosi na vas ako ste vlasnik vozila koja se daju u najam (rent-a-car), autobuse, autoškole, taksi-prijevoz itd.
Što još ulazi u trošak registracije vozila?
Tehnički pregled samo je jedna stavka pri registraciji vozila, a u Republici Hrvatskoj postoji još nekoliko propisanih obveza koje se plaćaju:
- godišnja naknada za uporabu javnih cesta
- posebna naknada za okoliš na vozila na motorni pogon
- porez na cestovna motorna vozila.
Kako se obračunava porez na cestovna motorna vozila?
Porez na cestovna motorna vozila obično se temelji na nekoliko faktora:
- vrsta vozila: osobni automobili, teretna vozila, motocikli itd.
- snaga motora: snaga motora u kilovatima (kW) utječe na izračun.
- starost vozila: što je vozilo starije, manji je porez.
Napomena - za vozila starija od 10 godina ne plaća se taj porez!
Snaga motora vs. starost
Foto:DNEVNIK.hr
Koji su troškovi osim samog tehničkog pregleda, a bez kojih se vozilo ne može registrirati?
Ako ste kupili vozilo i trebate izvršiti prijenos vlasništva, morate platiti Upravnu pristojbu za stjecanje rabljenih motornih vozila. Taj se porez primjenjuje prilikom kupovine rabljenih vozila, bilo da se radi o fizičkoj osobi ili pravnoj osobi.
Ne zaboravite na obvezno autoosiguranje
Druga važna stavka je Obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti, koje jamči vašu odgovornost prema vlastitoj i tuđoj pokretnoj imovini.
Kako biste pronašli najbolje police, Osiguraj.me nudi jednostavan, transparentan i učinkovit način online kupnje. Kupite li policu online, već ste si vrijeme utrošeno na registraciju srezali za 50 posto.
Ako pak uvozite vozilo, morate platiti Posebni porez na motorna vozila, naknadu za gospodarenje otpadnim vozilima i carinska davanja.
Kako ne bi sve ostalo samo na tehničkim detaljima, ne zaboravimo i administrativni dio poslova koje je potrebno provesti ako želimo registrirati svoje vozilo:
Što ako mi treba izvanredan tehnički pregled?
Za slučaj da vam je potreban izvanredan tehnički pregled zbog izmjena karakteristika vozila, možete računati na ove naknade:
Kalkulator troškova tehničkog pregleda i naknade pri pregistraciji vozila
Ako i dalje niste sigurni koliko će vas koštati sljedeći tehnički pregled, ili samo želite provjeriti svoj izračun, tu je HAK-ov kalkulator za tehničke preglede i naknade pri registraciji. Unesite podatke svoga vozila i provjerite informativnu cijenu tehničkog i ostalih naknada:
https://www.hak.hr/vozila/tehnicki-pregledi/kalkulator/
Primjer jednog informativnog izračuna ukupnih troškova tehničkog i registracije za 14 godina staro vozilo (prosječna starost voznog parka u HR) pri produljenju - Golf 1.6 tdi iz 2010. g.