Ministar je predstavio plan restrukturiranja HAC-a i ARZ-a objasnivši da će se to dogoditi na način da se uz te tvrtke osnuje još jedna koja će početi raditi od 1. siječnja 2013. te će se baviti održavanjem i naplatom. Kroz tu tvrtku smanjio bi se broj zaposlenih u HAC-u i ARZ-u za 15 posto do 2015. godine. Točnije, otpustilo bi se 422 zaposlenih, što bi bila ušteda od 277 milijuna kuna.
Razmišlja se i o tome da Hrvatske autoceste idu u ruke privatnom koncesionaru, a nove kilometre država planira dati na upravljanje sljedećih 30 godina. Novac od koncesijskog ugovora utrošio bi se za stabiliziranje javnog duga.
Onaj tko dobije koncesiju morat će odmah uplatiti minimalno 2 i pol milijarde eura naknade. Dodatno će zaraditi i onaj tko državi ponudi svoje savjetodavne usluge. Vlada će ga tražiti preko natječaja. Do rujna bi trebao biti gotov i međunarodni natječaj za konzultante. Oni bi trebali ponuditi najbolja rješenja i analizu dionica, koje bi privatizirali.
Oko 35 milijardi kuna u posljednjih je desetak godina uloženo u izgradnju autocesta. Devet europskih zemalja svoje je dionice privatiziralo.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.