'Biciklistička oaza'

Stižu bicikli koje će lopovi teško ukrasti

Slika nije dostupna
U čak 600.000 eura vrijednom projektu, Grad sudjeluje s nešto više od polovice.

Nakon električnih automobila, u Koprivnici bi u ljeti trebao zaživjeti i projekt 'Biciklistička oaza'. Riječ je o nabavi sustava javnih bicikala. Podravska metropola u projektu sufinanciranom u sklopu IPA prekograničnog programa Mađarska - Hrvatska trebala bi u prvi mah dobiti 30 modernih bicikala koje više neće biti samo tako ukrasti.

GPS sustav

Projekt Koprivnice i mađarskog grada Heviza vrijedan je 600.000 eura, a budžet Grada Koprivnice u njemu je mrvicu veći od polovice.

'Valja naglasiti da smo 85 posto od tih sredstava osigurali iz fondova Europske unije. Projekt je to kojim ulazimo u budućnost', istaknula je voditeljica projekta u Gradu Koprivnici Vedrana Knežević prilikom jučerašnjeg potpisivanja ugovora o nabavi sustava javnih bicikala s tvrtkom Uljanik Tesu Elektronika iz Pule.

Prema potpisanom ugovoru, bicikli će biti dio automatskog sustava za iznajmljivanje koji će biti umrežen putem GPS-a kako bi se u svakom trenutku moglo vidjeti gdje se koji od njih nalazi. Bicikli će biti postavljeni na četiri najfrekventnije gradske lokacije i to ispred Gradske vijećnice, kod Opće bolnice, željezničkog kolodvora te bazena Cerine. Prvih godinu dana iznajmljivanje bicikala bit će besplatno.

Koprivnička gradonačelnica Vesna Želježnjak posebno je bila ponosna što su ponovno među prvim hrvatskim gradovima koji promiču održivi razvoj i alternativne oblike prijevoza. Projekt Bike sharinga već je zaživio u Umagu i Zagrebu, kao pilot projekt je u Rijeci, a uključuju se uskoro i Čakovčani. Gradski sustav iznajmljivanja bicikala pojavio se prvi put 1965. u nizozemskom Amsterdamu, a danas ga ima 200-tinjak svjetskih gradova.

Personalizirana kartica

Sustav je zanimljiv zato što je dostupan 24 sata na dan. Među ostalim, daje detaljni statistički pregled i analizu uporabe bicikala. Da bi se moglo unajmiti takav bicikl bit će potrebno imati personaliziranu karticu ili se prijaviti u Gradu. Nakon prvih godinu dana, naplaćivat će se, ali nitko još ne zna koliko.

Iako će se moći pratiti svaka pozicija bicikala, ti podaci, tvrde u gradskoj upravi, neće se zlorabiti, odnosno neće biti nikome samo tako dostupni. (Agencija VLM)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook