Još uvijek traje istraga kojom se pokušava utvrditi tko je odgovoran za tragediju u Malom Lošinju u kojoj su život izgubila trojica mornara. Trajekt Lastovo najstariji je iz Jadrolinijine flote i samo jedan od 57 brodova iz Jadrolinijine flote.
Ovog 55 - godišnjaka gradili su Japanci. Za hrvatskog nacionalnog brodara plovi od 1978. godine. Ovu jesen, iz Jadrolinije kažu, trebao je na remont.
"Flota Jadrolinije se obnavlja i do sada su svi rezultati bili da su odrađivali sve bez ikakvog incidenta, bili su sigurni...“, rekao je Darko Glažar, lučki kapetan.
Sve do - za trojicu mornara - smrtonosnog pada rampe. Što je pošlo po zlu umirovljeni kapetan Milo Sršen ne zna. Gotovo 14 godina bio je zapovjednik broda.
"Jedan od poginulih je od mojih početaka u Jadroliniji, dok sam ja bio časnik on je bio motorista i onda smo poslije bili na "Lastovu". On je na brodu bio skoro 30 godina, živio je s tim brodom“, rekao je Sršen, zapovjednik Lastova u mirovini.
Kad se prije nekoliko dana "iskrcao" u mirovinu brod je, kaže, ostavio u dobrom stanju.
"Star je, ali je uredno održavan, posjeduje sve uredne dozvole i brod je ispravan. I ja bih sutra s njim pošao preko Pacifika“, rekao je Sršen.
I prije lošinjske nesreće sindikat pomoraca upozoravao je da -zvoni na uzbunu. Godinama govore o ozbiljnim problemima brodova koji su otočanima veza s kopnom.
"Malo se ulaže u održavanje brodova i održavanje se gleda isključivo kroz trošak. Činjenica je da stariji zahtijevaju veća sredstva za održavanje i teže je naći rezervne dijelove. Lako je nadomjestit brod, to košta, ali to je željezo. Ljudski život nitko ne može nadomjestit!", rekao je Antun Aljinović iz Sindikata pomoraca RH.
"Trebaju Jadrolinija i država Hrvatska modernizirati flotu na način da gradi brodove kod nas. Naša su brodogradilišta sposobna da naprave takve trajekte, to bi bilo najjeftinije“, rekao je Juraj Karničić iz Udruge Kapetana Sjevernog Jadrana.
Brodovi koje imamo u prosjeku su stari oko četvrt stoljeća, a najčešće ih kupuju u Grčkoj.
"Ne, nikad nije bilo problema s tim brodom, ali dopustite da je danas dan tuge i sućuti, pa bi možda mogli drugi put to prokomentirati. Ajmo danas pregrmiti i vidjeti sve što se desilo, pa ćemo lako oko odgovornosti“, u nedjelju je rekao David Sopta, predsjednik Uprave Jadrolinija.
Ministar Oleg Butković šuti. Danas pred kamere šalje državnog tajnika koji kaže: riječ je o izoliranom slučaju - sustav je siguran.
"Svi smo vrlo potreseni, ja u ovom trenutku ne bi spekulirao o odgovornosti bio kojeg člana Uprave. Pričekajmo rezultate ove istrage i nesreće, pa ćemo donositi pravovremene odluke!“, rekao je Josip Bilaver, državni tajnik u Ministarstvu mora.
Ljudski faktor ili tehnički kvar? Da se sve istraži traži i šef države – predsjednik Zoran Milanović.
"Očekujem da brzo i transparentno utvrde razloge ove nesreće kako bismo bili sigurni da se tako nešto neće ponoviti. Sigurnost putnika i posade na svim brodovima Jadrolinije mora biti prioritet“, rekao je Milanović na svojem Facebook profilu.
"Provodi se istraga za koju vjerujem da će se provesti stručno i da neće biti samo pronalaženje Pedra, makar bio taj Pedro David Sopta, nadam se da neće“, rekao je Aljinović.
Na Butkovića se i ranije adresirao zahtjev za Soptinom smjenom.
„Oni se moraju očitovat pa ćemo vidjeti kako će se stvari razvijat“, rekao je 26. srpnja ministar mora, pomorstva i infrastrukture.
Sreće Jadrolinija nije imala ni s drugim nabavljenim brodovima. Oliverov kvar u beskraju bio je samo "kap u moru problema".
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.