Crnogorska država sudjeluje s polovicom iznosa, a hrvatski će izvođači dobiti koncesiju za održavanje i upravljanje autocestom na trideset godina. Prvi put objavljujemo izgled nove autoceste. Radi se o izgradnji jedne od najzahtjevnijih autocesta u Europi, koja će usto, zbog svog specifičnog zemljopisnog položaja, biti i najskuplja.
Prosječna cijena kilometra u punom profilu koštat će 16,5 milijuna eura. Na dionici dugoj 180 kilometara izgradit će se čak 150 mostova i tunela. Ukupna dužina mostova i vijadukata u punom profilu je čak dvadeset i dva i pol kilometra. No, izvođači kažu da to neće biti problem, jer su već navikli na teško prohodne planinske masive.
Radić: Radili smo u sličnim uvjetima, neće biti problema
'Gradili smo u sličnim uvjetima i u Hrvatskoj, i veće tunele, i zahtjevnije mostove, i složenije strukture. To je nešto što ćemo mi lako i uspješno savladati', kazao je dr. Jure Radić iz Instituta građevinarstva Hrvatske. Konstruktor bi s crnogorskom stranom ugovor trebao potpisati sutra, nakon čega slijedi šest mjeseci posla da se preciziraju svi detalji vezani uz financijsku konstrukciju.
U prva tri mjeseca koncesionar mora dokazati da je osigurao pedeset posto novca potrebnog za realizaciju projekta, a nakon pola godine, da je osigurao ukupan iznos. U Konzorciju kažu da je to već napravljeno. 'Mi smo dosad odradili sve što je bilo po ugovoru i rokovima. Imamo jake banke iz inozemstva koje nas prate, nećemo još uvijek izlaziti s detaljnim podacima o njima', rekao je Radić. Gradnja autoceste predviđena je na period od sedam godina, a prvi radovi trebali bi krenuti početkom jeseni.