Dok Europa odustaje od postavljanja ležećih policajaca u Hrvatskoj ih je sve više! Nezavisni stručnjaci imaju odgovor. Kažu, u pitanju je, čista zarada. U Zagrebačkom gradskom poglavarstvu koje ih naručuje, kažu pak, ležeći policajci spašavaju živote. Primjerice, ove godine zbog njih je čak 30 posto manje stradale djece u prometu, doznaje Provjereno.
'Dođe nekakav kamion, istrese se asfalt na cestu i napravi se nekakva izbočina, sigurno to nije napravljeno temeljem pojekta. Možda je to odluka nekog tko je dovoljno utjecajan da može zatražit njihovo postavljanje?', kaže Damir Novak iz HAK-a.
Zlatko Tkalčić najiskusniji je hrvatski graditelj ležećih policajaca, on situaciju drugačije vidi. Došli su krediti, kupili su se bolji automobili i sad je odmah naš limeni ljubimac ugrožen, građani se bune umjesto da prilagode brzinu. Često se postavlja pitanje tko određuje kriterije za postavljanje ležećih policajaca i koji su to kriteriji?
Jedan takav element stoji od 10.000 kn do 15.000 kn. S obzirom da je samo u gradu Zagrebu postavljeno više od 600 parova ležećih policajaca, možemo samo zaključiti da se ne radi o sigurnosnoj mjeri nego ekonomskoj mjeri, objasnio nam je Rajko Horvat, bivši načelnik odjela prometne policije.
Alen Ordulj iz Odjela za promet Grada Zagreba koji raspisuju natječaje za postavljanje ležećih policajaca negira optužbe da se uvijek pogoduje jednoj tvrtki. Svaki puta se objavljuje javni natječaj u narodnim novinama koji traje 45 dana. Bilo koja firma može se javiti i na taj način dobiti posao.
'Daju nam poslove jer smo najstručniji'
Zlatko Tkalčić, direktor tvrtke, često optuživane da jedina dobiva ovakve poslove od grada ne vidi nikakve probleme u tome. 'Grad daje nama najviše poslova zato što smo najstručniji. Ako u ceste uložite 20 milijuna kuna, onda očekujete da se one popravljaju i održavaju, ne radi se samo o postavljanju ležećih policajaca, radi se i o održavanju', tvrdi.
Poslali smo inspekciji Ministarstva prometa tri nasumce odabrane ceste u Zagrebu da provjere ispravnost ležećih policajaca. Proces inspekcije nisu dozvolili da snimamo, njihov odgovor je vrlo štur, ali priznaju, nepravilnosti su otkrivene na sve tri. Međutim bez obzira na tu činjenicu, zbog sigurnosti svih, a pogotovo najmlađih, vozači usporite, neće biti niti nesreća niti potrebe za ležećim policajcima.