Porazna je i činjenica da Hrvatska ima daleko manji promet na autocestama u usporedbi s nizom zemalja Europske unije, piše Novi list. Navedeni podaci dio su službene statistike Europske asocijacije autocesta pod naplatom, objavljenih za prošlu godinu, koja otkriva neopravdanost hrvatske politike ubrzane izgradnje dionica autocesta gdje nema dovoljno prometa.
Tako Hrvatska ima gotovo tri puta manji promet nego Italija ili Austrija iako je nedavno izgradila autoceste na najprometnijim pravcima. Taj podatak ukazuje da će daljnja gradnja i povećanje ukupne duljine mreže autocesta dodatno umanjiti prosjek godišnjeg prometa od 13.272 vozila u Hrvatskoj.
>> Cestarine državnu blagajnu napunile s 2 milijarde kuna
ASECAP je proveo istraživanje stupnja opasnosti od smrtnog stradanja na autocestama. Izračun se temelji na usporedbi broja nesreća i broja poginulih uz uvjet da je izračun proizašao iz jednakog broja vozila na jednakoj dužini puta. Rezultat kaže da je šansa da poginete na hrvatskim autocestama tri puta veća od šanse da život okončate na autocestama Italije, Austrije, Danske, Španjolske, Velike Britanije ili Slovenije. Drugim riječima, za svakog Mađara, Poljaka ili Portugalca na autocesti će poginuti dva Hrvata. Po sigurnosti na vrhu ljestvice nalazi se Francuska, pa će tako za jednog Francuza poginuti čak pet Hrvata.