Slovenci su pak uporni. Njihovi promatrači već su noćas zaustavljali i pregledavali automobile, a vozaći bez vinjete, kaznu su skupo platili. Cijena nove, kratkoročne Slovenski vinjete iznosi 15 eura, dok čete za mjesečnu morati izdvojiti 30 eura. Kompromis zbog pritiska Unije, smatraju Slovenci, no ova je promjena još više razljutila one, koji su u Sloveniji tek u tranzitu.
Prekipjelo je i europskim auto-moto klubovima. U Astrijskom je protiv slovenskih vinjeta prostestiralo 5.000 njihovih članova, a ništa bolje nije niti u Njemačkoj. Ankete govore, da njihovi državljani u pravilu na odmor ne odlaze na manje od dva tjedna. A u Hrvatskoj, primjerice, gotovo svaki drugi vozač izbjegava plačanje slovenske vinjete. Bilo vožnjom starim, lokalnim cestama ili pak riskiranjem kazne. No te su kazne drakonske. Ako nemate vinjetu, morate platiti kaznu i kupiti vinjetu.
'Svaka država ima pravo sama odrediti visinu cestarine'
Želja Europske komisije tek je formalno ispunjena, žale se mnogi. No Slovenci su neumoljivi. 'Od ministarstva ili vlada nismo dobili nikakvih primjedbi. To da neke civilne organizacije žele višu cijenu naših cestarina, razumijem. No cijena vinjete je u slovenskoj nadležnosti. I svaka država ima pravo sama odrediti cijenu cestarine', kazao je slovenski ministar za promet Patrick Vlačić.
Ne budu li našli drugo riješenje, poručuju iz europskih autoklubova, obratit će se Briselu. Pri povjereniku Tajaniju jednom su već bili uspješni. No činjenica je, da Unija Sloveniji zbog diskrimnatonih vinjeta, još uvijek nije odmrznula 40 milijuna eura potrebnih za izgradnju njihovih autecesta.