Tradicionalne slavonske drvene 'ćuprije' u proteklim su desetljećima mještani samoinicijativno zamijenili armirano-betonskim mostovima koji i najmanju prometnu nezgodu pretvaraju u nesreće s tragičnim - pa i smrtnim posljedicama.
Kobna vožnja u Ernestinovu. Vozaču je pozlilo i bez kočenja, automobilom se zabio u betonski most. Poginulo je troje ljudi. To je deseta nesreća u selu u protekloj godini. Vožnja ravnim slavonskim cestama, na prvi pogled čini se dosadnom i neopasnom. No, itekako je opasna, jer pored svih cesta u slavonskim selima nalaze se ovakvi betonski mostovi, koje mještani grade kako bi premostili kanale za oborinske vode.
Većina betonskih mostova uz ceste ilegalno je izgrađena, bez prometne studije i dozvole. Zbog njih i najmanja nezgoda završava smrću. 'ceste moraju biti takve da 'opraštaju' vozačima pogreške, da ne bi jedno bezazleno izlijetanje završilo tragičnim posljedicama', rekao je Željko Mršić, prometni stručnjak.
Europa je odavno zabranila stihijsku gradnju betonskih mostova. 'Jedna od mjera je ukloniti betonske mostove gdje god je to moguće i zamijeniti ih drvenima, ali to je kod nas veliki problem', rekao je Marušić. Mještani se pitaju - tko će to platiti? Stotine tisuća betonskih mostova u Slavoniji gotovo je nemoguće ukloniti preko noći. Vozačima preostaje - prilagoditi brzinu, a mjerodavnima - razmisliti o europskim propisima