Svaki od 1.066 kilometara hrvatskih autocesta građenih od 2001. godine porezne obveznike stoji 31.691.521 kuna. Što znači da je u njihovu izgradnju ukupno utrošeno 33.783.161.530 kuna. Izgradio se cijeli niz pravaca, ali kako se gradilo, tako su se sklapali i aneksi ugovora koji su na kraju dosegnuli iznos od dodatnih 2.323.183.391 kuna.
Država je s izvođačima sklopila 944 ugovora. No odmah, kako kreću radovi, pišu se dodatni ugovori ili aneksi i tako je ispisano i aneksima ugovoreno više od 2 milijarde kuna poslova. Ispada da je svaki četvrti ugovor pisan nakon što su radovi počeli i tako smo došli do više od 2 milijarde kuna novca koji spada u 'sivu zonu' građenja.
>> Hajdaš Dončić: Bio bih lagano retardiran da to ne vidim!
Pokazalo se kako su najskuplje dionice autocesta one koje idu prema jugu. Kad se pogleda malo bolje uvidi se da je dvije trećine novca aneksima isplaćeno na južnim dionicama autocesta i to Bosiljevo - Sv. Rok, Sv. Rok – Dugopolje i Dugopolje - Ploče. Ova posljednja dionica je ujedno i najskuplja dionica hrvatskih autocesta te je za jedan njen kilometar plaćeno čak 82 milijuna kuna, a ukupni troškovi su premašili predviđene troškove za 719 milijuna kuna. Još veći proboj predviđenih troškova imala je dionica Sv. Rok - Dugopolje - čak 961 milijun kuna.
Upravo ti 'viškovi' troškova mogu se protumačiti kao 'siva zona' poslova izgradnje autocesta te su upravo oni pod povećalom nadležnih institucija kao što je USKOK.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook