'Situacija je izuzetna, da ne kažem krizna, no potrudili smo se naći što pogodnije prostore. Naša je intencija da naprave što god mogu da se što veći dio nastave organizira i pokrene', izjavio je danas rektor Bjeliš na Sveučilištu nakon susreta sa studentima Pravnoga fakulteta koji su sudjelovali na međunarodnim natjecanjima.
Filozofski fakultet ima razgranatu studijsku mrežu, puno studijskih programa i kombinacija, ali tu se treba naći rješenje koje je najmanje loše, kazao je.
Na novinarski upit razmišlja li se o zamrzavanju semestra, rektor je rekao kako se 'na to ne bi trebalo ići'. 'Plediram na racionalnost', istaknuo je Bjeliš dodajući kako plenumski način odlučivanja studenata i odluke koje se donose nisu legitimne i ne obavezuju nikoga, ni studente niti nastavnike.
Profesori Filozofskog potpisuju otvoreno pismo podrške studentima
Profesori zagrebačkog Filozofskog fakulteta na kojemu i dalje traje blokada nastave potpisuju otvoreno pismo podrške studentskim zahtjevima. Oko 120 profesora zagrebačkog Filozofskog fakulteta, te 30-ak s drugih fakulteta potpisali su od sinoć otvoreno pismo potpore prosvjednicima, potvrdio je novinarima pročelnik Odsjeka etnologije Tomislav Pletenac.
U otvorenom pismu, koje se nalazi na web stranici 'slobodnifilozofski.bloger.hr', među ostalim se navodi kako potpisani profesori 'podržavaju studentski bunt, njegove metode i ciljeve, te se dive njihovoj borbi za akademsku, ali i društvenu budućnost svih nas: za budućnost pristojniju, razumniju, ljudskiju.'
'Peticija koja se počela sinoć potpisivati danas je izašla kao javno pismo upućeno nastavnicima Filozofskog fakulteta i cijeloj akademskoj zajednici', rekao je Pletenac. Njime se, dodao je, traži zadovoljenje onoga što je klasična ideja sveučilišta - suradnja profesora i studenata te drugačiji izlazak iz ove krize. Istaknuo je i da nije riječ ni o kakvom štrajku, odbijanju odgovornosti ili kršenju zakona. 'Ovo je samo apel institucijama da konačno počnu djelovati na tolerantan i demokratičan način', rekao je Pletenac koji je potvrdio i da je troje-četvero pročelnika do sada dalo ostavke jer nisu željeli preuzeti odgovornost za odvijanje nastave.
Na zagrebačkom Filozofskom fakultetu u nastavi je zaposleno oko 650 profesora, asistenata i drugog osoblja. Studenti-prosvjednici, koji 18. dan blokiraju nastavu na Filozofskom fakultetu, na konferenciji za novinstvo istaknuli kako se ni danas nitko iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa nije odazvao sudjelovanju u radu studentske radne skupine, unatoč tomu što im je to, kako su rekli, sinoć na plenumu obećao glasnogovornik Ministarstva Duje Bonacci.
'Gospodin Bonacci pred punim je plenumom izrazio otvorenu želju da predstavnici Ministarstva prisustvuju na radnoj skupini kako bi 'studentima objasnili ono što dosad nisu razumjeli' iz dopisa Radovana Fuchsa sveučilištima od 4. svibnja', rekli su studenti.
U telefonskom razgovoru Bonacci je novinarima izjavio da je 'to obećao u svoje osobno ime, a ne u ime Ministarstva, jer je i na sinoćnjem plenumu bio samo kao građanin'. Rekao je da se nije mogao odazvati studentskom pozivu zbog organizacijskih poteškoća, a nije mogao niti reći hoće li Ministarstvo uskoro službeno nekoga poslati studentima kako bi se razjasnile nejasnoće i uspostavio dijalog.
Dekan Jurković: Počinje nastava za poslijediplomske studije
Nastava poslijediplomskih studija zagrebačkog Filozofskog fakulteta počinje se održavati na alternativnim lokacijama rekao je večeras dekan Miljenko Jurković.
Danas smo uspjeli složiti raspored za doktorske studije i nastava za njih kreće na alternativnim lokacijama rekao je dekan Jurković. Diplomske su grupe uglavnom male i nastava za njih većinom se održavala i danas u kabinetima na fakultetu rekao je dekan.
Priznao je kako najviše problema ima s preddiplomskim studijima za koje je potrebno 40 dvorana. 'Sve njih još nismo uspjeli dobiti na drugim lokacijama, ali se nadam da ćemo to uskoro uspjeti riješiti' rekao je Jurković. Na upit da komentira peticiju potpore studentima koju potpisuju profesori na Filozofskom fakultetu rekao je da prvi put za to čuje i da ne može komentirati nešto sa čime nije upoznat.