Ministre, je li doveden u pitanje projekt monetizacije nakon ovih istraga i afera u HAC-u?
Ne, ni najmanje. Projekt koncesioniranja hrvatskih autocesta i autoceste Rijeka –Zagreb ide dalje. Dakle, ne radi se o poduzećima, radi se o tome da mi iznajmljujemo ceste, a ne poduzeće. Poduzeće ostaje u nekom hibridnom obliku i dalje u vlasništvu države.
Imali ste sad u Londonu skup, ne možete reći da vas netko nije pitao zašto bi ja u ovu zemlju ulagao kad vidimo što se događa.
Ja ću proširiti vaše pitanje. Dakle, mi smo imali nekih bilateralnih razgovora gdje su nam neki potencijalni ulagači postavljali pitanja kakva je situacija s korupcijom u Hrvatskoj.
Zašto bi vam vjerovali na natječaju?
Upravo tako. Ne misleći pritom na ovu Vladu, ali složit ćete se sa mnom da nije prijatno biti građanin Hrvatske, a da vam je bivši premijer zapravo nepravomoćno osuđen upravo zbog korupcije. Dakle, to stvara lošu poslovnu klimu, a mi tu poslovnu klimu mijenjamo. Mi smo njima garantirali da je ovaj natječaj javan i transparentan, da će pobijediti onaj tko da najveću cijenu.
Strahujete li da će netko reći: 'ne želim kupiti ovakvu robu s greškom pa ću smanjiti cijenu'?
Ne, ne strahujem. Ponavljam, mi ne koncesioniramo hrvatske autoceste, autocestu Rijeka – Zagreb, nego koncesioniramo ceste, dakle samu imovinu kojom će onda koncesionar upravljati na način da ubire cestarinu, da se brine o održavanju. Dakle, mi ne prodajemo, mi samo iznajmljujemo. On će imati naputu da će cestarina biti diktirana odlukom Vlade, tj. Odlukom ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
Brine li vas ovo stanje u HAC-u, izvlačenje novaca i iznosi koji se spominju?
Pa brinu me. Mi smo imali neke podatke koji su govorili da je u zadnjih 6-7godina uloženo oko 30 milijardi kuna u izgradnju autocesta, a 2,3 milijarde kuna bili su van troškovnički radovi ili nešto nakon okončane situacije. Dakle, stvarno siva zona.
Vi ste to proslijedili odvjetništvu?
Sve je proslijeđeno odvjetništvu, oni odavno imaju te podatke. Vidimo da je ono počelo i procesuirati, ali pustimo odvjetništvo da radi svoj posao i da odgovorni za to odgovaraju jer to nije samo ukraden novac HAC-a – to je, zapravo, novac ukraden svim građanima Hrvatske. Zato razgovaramo i o lošim mirovinama, lošim plaćama u javnom sektoru, a jedan od razloga je upravo izvlačenje novca iz javnih poduzeća.
Vi ste predsjednik Skupštine HAC-a. Da li bi se vama upalila lampica za ovakve nesrazmjere, sami ste govorili – tu su u pitanju milijuni.
Smatrao bih da sam lagano retardiran da to ne vidim. Smatram da nisam retardiran. Dakle, svaki normalan čovjek je morao primijetiti što se događa u HAC-u i u tom trenutku je trebao reagirati.
Kakvo je sad stanje u HAC-u? Je li izvanredno obzirom da policija češlja po ugovorima?
Ne, HAC je odradio svoj postupak restrukturiranja i on je trenutno jedna od najboljih tvrtki, govorim sad u mojem resoru koji nema problema s korupcijom, zaposlenima, nego dapače, radi posao za druga ministarstva i sad se sprema za izlazak na treća tržišta.
Mijat Stanić, koji je u naletu napada na Kalmetu, nije ni vas poštedio tvrdeći da su se u jednoj od ovih tvrtki koje sad ide u koncesiju zapošljavali ljudi...
Mi smo dali nalog nadzornom odboru Autoceste Rijeka-Zagreb da to provjeri. Bilo kakva devijacija ili bilo kakvo ponašanje koje nije u skladu sa zakonom bit će oštro sankcionirano.
Što to točno znači? Za mene to znači smijenjeno?
Vrlo jednostavno. Ukoliko se to dokaže da je to istina, zahvalit ćemo se svim direktorima javnih poduzeća koji rade na taj način, a to nije u skladu s politikom ministarstva, ni u skladu politike Vlade.
Kad to možemo očekivati?
Odmah. Dakle, kad nam dođu rezultati. Večeras se neće dogoditi, ali ću ja, isto tako, reći da sa nekim direktorima u svojim javnim poduzećima nisam zadovoljan, da imaju loša prolazna vremena te ću se kroz desetak dana nekima zahvaliti. Prvo ću reći njima, a onda javnosti.
A koji su to direktori?
Prvo ću reći njima, a onda ću reći javnosti.
Nisu sprintali kao Bolt ili?
Ne trebaju sprintati kao Bolt, ali ne trebaju ni biti osmi u utrci na 100 metara.
Jeu li to neki iz ovih cestarskih tvrtki?
To ću prvo reći njima, a onda javnosti.
Imaju li ti ljudi veze s nekim aferama ili samo zato što nisu ispoštovali vaše planove?
Prije svega, nisu ispoštovani planovi. S druge strane, nisu 100 posto fokusirani na posao i na ono na što trebaju biti.
Dobro, zanijeli su se. Znate kako to kod nas bude...
Ne, nisu se zanijeli. No, ja sam ovdje da kontroliram i, prema tome, kad u nekom trenutku primijetim da nisu ostvareni planovi ja se zahvljujem direktorima, ali prvo kažem njima pa onda javnosti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook