"Privatizacija sama po sebi neće biti rješenje, ona bi rezultirala puno većom društvenom štetom nego koristi, nanijela bi veće negativne učinke nego u privatizaciji manjih kompanija tijekom 1990-ih", rekao je SDP-ovac Ljubo Jurčić, predstavljajući interpelaciju na konferenciji za novinare u stranačkoj središnjici.
Naglasio je kako se SDP protivi namjeri da se kroz privatizaciju rješava problem brodogradnje, budući da se njome, upozorava, neće riješiti ključna pitanja za opstanak brodogradnje - sanacija i restrukturiranje. "Vlada smatra da je privatizacija ujedno i restrukturiranje, a to ne mora značiti i najčešće to i nije slučaj u Hrvatskoj, primjer čega su 1990-te i posljedice koje je donijela - velika društvena šteta, smanjenje domaće proizvodnje, nezaposlenost", rekao je Jurčić.
Napomenuo je da je brod, kao u svijetu najpoznatiji hrvatski brand, najsloženiji proizvod koji Hrvatska može napraviti i najveći mobilni objekt koji može proizvesti, da mora ispuniti najviše sigurnosne i tehnološke standarde, da brodogradnja s 1,4 do 1,5 posto sudjeluje u BDP-u, s 10 posto u ukupnom hrvatskom izvozu, zapošljava 40 tisuća ljudi. "Sve ovo ide u prilog održanju i razvoju hrvatske brodogradnje, jer je to, prije svega, društveni interes, a ne da se privatizacijom korist prebaci samo na nekolicinu", kazao je Jurčić.
Upitan nije li SDP zakasnio s interpelacijom, budući da je Europska komisija Hrvatskoj već uputila direktive za brodogradnju, odgovorio je kako će "problem hrvatske brodogradnje rješavati Hrvatska, a ne Bruxelles", te da EU samo traži jasan program restrukturiranja iz kojeg bi se vidjelo da brodogradnja u budućnosti može funkcionirati na temelju državnih potpora u okvirima koje propisuje Unija.
I njegov stranački kolega Slavko Linić upozorava da, dođe li do privatizacije, novi vlasnik brodogradilišta neće ništa učiniti na sanaciji i strukturnim promjenama, da može čak, želi li to, promijeniti i djelatnost 'škvera', a da će sanaciju i restrukturiranje ionako morati platiti hrvatski porezni obveznici.
"Sami smo sanirali i bankovni sustav prije privatizacije, a njegove financijske probleme i dalje plaćaju građani, jer strani vlasnik sigurno neće", rekao je, istaknuvši kako brodograđevna i industrijska struka oupće drži da se brodogradnji može pomoći sanacijom i restrukturiranje, a ne privatizacijom.
U zaključcima interpelacije za koje SDP predlaže da ih Sabor prihvati, Vladu bi se obvezalo da izradi program cjelovitog restrukturiranja brodogradnje i individualne programe restrukturiranja svakog brodogradilišta, plan osiguranja financiranja tekućeg poslovanja, elaborat o razlozima i uvjetima prenamjene djelatnosti u postojećim brodogradilištima, program prilagodbe državnih potpora brodograđevnom sektoru i zbrinjavanja eventualnog viška radne snage, itd.