Državni tajnik Ministarstva mora Branko Bačić uvodno je kazao da je ukupna vrijednost gradnje novog trajektnog putničkog terminala u Gaženici 220 milijuna eura, od čega bi se zajmom Europske investicijske banke osiguralo 100 milijuna, a 120 milijuna eura izdvojila bi Njemačka razvojna banka.
Bačić je istaknuo da je luka u Zadru preopterećena, da joj nedostaje prostora, zbog čega je potrebno graditi novu luku, onu u Gaženici koja je, kazao je, bolje prometno povezana s autocestom i zadarskom zračnom lukom.
Iznio je podatke po kojima su lani hrvatske luke primile 26,5 tona tereta i 23 milijuna putnika, da je prosječna godišnja stopa rasta putnika od 2002. do 2006. deset posto, najviše u kružnom putovanju (41 posto) i u međunarodnom trajektnom prometu (20 posto).
Ingrid Antičević-Marinović (SDP) od Bačića je zatražila da odgovori tko je novi vlasnik zadarske luke, te jesu li istinite informacije da je riječ o koparskoj luci, izravnom konkurentu riječke luke.
Podsjetila je da je Vlada upravi zadarske luke, nakon što je prodana, dala jamstvo za zaduživanje od 120 milijuna eura, te upitala "radi li se sve to u interesu koparske luke, s kojom Luka Rijeka vodi borbu oko svake tone tereta".
Ustvrdila je da je zadarska javnost konsternirana tim informacijama te da javnost ima pravo znati tko je novi vlasnik luke u koju će država uložiti novih 220 milijuna eura.
Kazala je i kako je država dužna provjeriti svaku transakciju veću od 220 milijuna kuna, na što joj je Šime Prtenjača (HDZ) uzvratio da Vlada nema pravo izravne kontrole prometa na burzi.
"Nije točno da je država prodala luku, ona je državna, građena za državu, a ne za ove lopove o kojima pričate", ustvrdio je Prtenjača. Damir Kajin (IDS) Vladi je, pak, spočitnuo olako slanje novca prema Zadru i drugim gradovima u kojima je HDZ na vlasti.
"Drago mi je što se Zadar brzo razvio, ali i drugi gradovi moraju imati šansu, a ne samo oni u kojima je HDZ na vlasti", rekao je Kajin, koji smatra da bi Vlada trebala ubrzati probijanje željezničkog tunela kroz Učku, koje je, kaže, planirano tek za 2012.
Odgovorio mu je ponovno Prtenjača, ističući da Vlada ravnomjerno razvija cijelu Hrvatsku, te da ulaže u sve morske i riječne luke i prometnice.