Pun pogodak

Savjetujemo vas: Najbolji trikovi kako do posla!

Idu vam na živce Twitter, Google+, Facebook, LinkedIn, Tumblr I sve ostale društvene platforme za koje ponekad imate osjećaj da im nema kraja. No kako ih iskoristiti za dobivanje posla iz snova?! Saznajte upravo ovdje!

Jedno američko istraživanje koje je prenio Mashable, a koje je provedeno krajem 2011. na više od 3.000 tvrtki, pokazalo je da društvene mreže sve više postaju glavna platforma za pronalazak novih zaposlenika. Kako u malim tvrtkama, tako i velikim kompanijama.

Svima koji traže posao tako se pruža prilika da društvene mreže poput Facebooka, Google+, LinkedIna ili Twittera iskoriste za svoju prezentaciju i izgradnju svojega imena.

‘Mislim da je izvrsno svoje radove ili općenito više o sebi staviti na vlastitu web stranicu ili slično, a onda link na takvu stranicu navesti u životopisu. Takvu ću web stranicu sigurno ići pogledati i kandidat koji se na taj način dodatno prezentirao sigurno će se istaknuti pred konkurencijom. To može uključivati blog koji piše, ali i LinkedIn profil ili profil na drugoj društvenoj mreži, koju kandidat sam ističe kao dodatni izvor informacija o njemu samom', kaže Vera Čubranić-Zovko, direktorica ljudskih resursa na Novoj TV.

Toga se uvijek drži i 27-godišnja producentica Valentina Klasić koja je nakon diplome Fakulteta političkih znanosti otišla na postdiplomski u Birmingham gdje je završila Television & Interactive Content što je, kaže, u biti TV produkcija spojena sa Social Media Managmentom.

‘Osim za projekte na kojima smo radili, svaki je profesor isticao da je u našem poslu (s obzirom da smo većinom freelanceri), jako bitno izgraditi SEBE kao brand, što znači da sam morala raditi i na samopromociji, odnosno prodati sebe kao radnika. Zato sam, na kraju te jedne godine, krenula raditi vlastiti website. To mi je, u biti, poligon na kojem mogu pokazati što sam dosad radila kroz vizualno atraktivan sadržaj, a ne samo slova na papiru. Ali i povezati s profilima koje imam na različitim društvenim mrežama kako bi potencijalni poslodavac mogao dobiti jednu širu sliku o meni i kako bi se izdvojila u moru kandidata za neki posao. Mislim da je to danas neizbježno jer konkurencija je jaka, a potražnja mala. A CV na papiru je oruđe koje se još uvijek koristi, ali više nije u skladu s potrebama tržišta. Uvijek ti treba ono nešto dodatno što će te izdvojiti iz mase istih CV-a’, kaže Valentina.

I doista, osim obrazovanja, važno je pokazati da imate strast za poslom koji želite raditi. Na Twitteru možete pratiti najnovija događanja vezana za struku, na LinkedInu biti povezani s tvrtkama koje vas zanimaju i stručnjacima iz vašeg područja ali i sudjelovati u razmjenama mišljenja i dobivati obavijesti o stručnim skupovima.

U svijetu Facebook odavno nije samo mjesto zabave, već i mjesto gdje možete saznati o najnovijem oglasu za posao koji vas zanima. Ako želite vaš privatni 'Facebook život' zadržati za sebe pametno ga zaštitite i otvorite 'poslovni' gdje možete objaviti svoj CV, pratiti tvrtke, sudjelovati u raspravama, dijeliti informacije i naravno, stvarati kontakte.

'Osobno, LinkedIn smatram poslovnom mrežom i uvijek mi je prvi korak u planiranju novih zapošljavanja. LinkedIn je ne samo dobro mjesto za identifikaciju potencijalnih kandidata, već i mjesto gdje se mogu pratiti kretanja u određenoj industriji. Članovi mreže na svom profilu nerijetko bolje prezentiraju informacije o sebi, svom radnom iskustvu i svojim interesima nego u životopisu kojeg šalju na konkretni natječaj, a na njihovom se profilu nalaze i konkretne informacije o mreži kontakata, što je za mnoga radna mjesta bitno. Osobno, Facebook smatram mjestom razmjene privatnih informacija i izbjegavam ga koristiti prije nego što konkretnu osobu upoznam na razgovoru. Vjerujem kako time uspješno izbjegavam zamku krivog prvog dojma, baziranog na privatnim informacijama o kandidatu umjesto profesionalnih informacija. Kasnije, nakon prvog razgovora, povremeno pogledam i facebook profil, ali iskreno vrlo rijetko', kaže Vera Čubranić-Zovko koja ima dugogodišnje i bogato iskustvo u PR-u.

Ana Bacinger prisutna je na gotov svim najvažnijim društvenim mrežama gdje je spojila svoju struku - novinarstvo s onim što obožava, a to je moda. Svoj blog Little Fashion Paradise počela je pisati krajem 2010. i od tada je, kaže skupila gotovo 2.000 likeova, veliku čitanost i što je najvažnije - ostvarila nekoliko poslovnih suradnji. Od apsolventice na fakultetu uspjela je, ozbiljnim pristupu svom blogu, društvenim mrežama i stvaranjem kontakata dobivati sve više poslovnih prilika.

‘Već sam radila u modnom novinarstvu kada sam krenula s bloganjem, no imala sam nekoliko divnih suradnji koje su se dogodile ubrzo nakon što sam ga pokrenula. Postala sam PR XD Xenia design branda, bila sam pozvana u sjedište H&M-a u Stockholmu neposredno prije nego što su u Zagrebu otvorili svoju prvu trgovinu, imala sam ekskluzivni intervju sa jednom od najpoznatijih vizažistica Alex Box,upoznala sam PR-icu Burberryja i dobila pozivnicu na njihovu reviju u veljači 2012. Surađujem sa našom Aleksandrom Dojčinović kojoj povremeno radim fotografije za Facebook i trenutno dogovaram jednu suradnju kojoj se jako veselim’, kaže Ana kojoj se trud doista isplatio.

I Ana i Valentina od svoje samopromocije imaju koristi.

‘S obzirom da sam se već nekako probila u branši i imam neke kontakte, i dalje se nerijetko dogodi da me potencijalni poslodavac pronađe baš putem moje stranice ili profila na nekoj od društvenih mreža. Takav pristup mi omogućuje da budem povezana s ljudima u istoj branši ali poslodavcima olakšava tako što me mogu lako kontaktirti i odmah vdjeti sve ono što sam do sada radila’, kaže Valentina.


Istraživanja u Hrvatskoj kažu da poslodavci kod nas, za razliku od primjerice SAD-a, tek ponekad provjeravaju dostupne informacije o kandidatu na Googlu te vrlo rijetko na Facebooku iako ne smatraju kako je korištenje Facebooka u svrhu provjere kandidata loše ili pogrešno. Jedan od razloga je i u tome, kažu stručnjaci, što je SAD neusporedivo veće tržište.

'Sve ono što me o kandidatu zanima mogu prilično jednostavno provjeriti putem provjere preporuka koja je uvijek sastavni dio procesa zapošljavanja. Kandidati uvijek aktivno sudjeluju u predlaganju izvora preporuka, ali im i ja isto tako otvoreno kažem da poznajem neke ljude s kojima su poslovno surađivali i zamolim ih njihovo dopuštenje da te ljude nazovem i upitam za njihova iskustva rada s konkretnim kandidatom', kaže Vera Čubranić-Zovko.


Uz dobar CV i kvalitetne preporuke šteta je ne iskoristiti društvene platforme koje vam za nula kuna mogu pomoći da pokažete u čemu ste drugačiji i bolji od drugih.

 

 

 

Povezane teme