Uz do sada kategorizirane hotele, važeće rješenje o
privremenom obavljanju ugostiteljske djelatnosti ima 19 hotela, a u postupku kategorizacije je još oko 100 hotela.
U kategoriziranim hotelima je više od 83.800 stalnih postelja, a više od 64 posto ili 53.903 postelje su u hotelima s tri zvjezdice.
Slijede hoteli s dvije zvjezdice u kojima je 16.481 postelja, u hotelima s četiri zvjezdice je 10.837, a u hotelima s pet zvjezdica 2618 stalnih postelja.
U skupinu hotelskih objekata, osim hotela, pripadaju i aparthoteli, turistička naselja i apartmani.
Do sada je kategorizirano 13 aparthotela - jedan s dvije, 10 s tri te dva s četiri zvjezdice, a u njima je ukupno 1000 stalnih postelja.
U ukupno 49 kategoriziranih turističkih naselja je pak 29.156 stalnih postelja, a prema kategoriji najviše ih je, 31 naselje, s dvije zvjezdice, 15 ih je s tri, a tri turistička naselja imaju četiri zvjezdice.
Prema podacima Ministarstva turizma, kategorizirana su i ukupno 43 turistička apartmana, a i tu ih je najviše, 26, s tri zvjezdice, devet s dvije te osam s četiri zvjezdice, a ukupno imaju 7549 postelja.
Pomoćnik ministra za turističku politiku i tržište Želimir Kramarić ističe da u ukupnoj smještajnoj strukturi hotelski smještaj sudjeluje s oko 11 posto, oko 45 posto su sobe i apartmani, pretežito manjih privatnih iznajmljivača, a oko 25 posto su smještajni kapaciteti u kampovima.
Kramarić je naveo da se dosta traže i dobro popunjavaju hoteli s tri zvjezdice te da se Hrvatska može svrstati među odredište s tri plus zvjezdice, s tendencijom prema četiri zvjezdice.
Hrvatska po broju hotela znatno zaostaje za drugim mediteranskim zemljama, ali, ističe Kramarić, tim zemljama ne treba pokušavati konkurirati brojem hotela nego kvalitetom objekata i usluga.
Upravo struktura smještaja određuje ukupni turizam, kazao je Kramarić te dodao da se provode mnoge aktivnosti kako bi se poboljšala struktura i kvaliteta smještaja.
U obnovu objekata domaći hotelijeri ove godine ulažu oko tri milijarde kuna, još oko dvije milijarde kuna ulaže se u izgradnju novih objekata, a sve je više ulagača iz vodećih svjetskih hotelskih brendova, kazao je Kramarić.