"Normalno je da je svaki život vrijedan, ali konstatirano je lagano smirivanje stanja", rekao je Rončević, navodeći da su 2005. vozači s koncentracijom alkohola do 0,5 promila skrivili 15, a 2007. 13 nesreća s najtežim posljedicama.
Naglasio je i da je sadašnji zakon od stupanja na snagu pridonio sigurnosti prometa, te da je broj nesreća sa smrtnim ishodom rastao znatno sporije od broja vozila i vozača.
Rončević je ponovio da će, po predloženom, vozači ubuduće za volan moći sjesti s do 0,5 promila alkohola u krvi, ali ako bi pritom počinili prekršaj, za alkohol bi ih se kažnjavalo posebno.
Potpuna zabrana alkohola ostala bi na snazi za profesionalne vozače i one do 24 godine starosti.
Novi zakon, uz više iznose novčanih kazni, donosi i strože kazne za najteže prometne prekršaje, a za neke, kao alternativu, predviđa i zatvorske kazne.
Alternativno su kazne zatvora propisane za šest najtežih prekršaja - prekoračenje brzine za više od 50 kilometara na sat u naseljenim mjestima, odbijanje testiranja na alkohol, lijekove i droge, vožnju s više od 1,5 promila alkohola u krvi, vožnju bez vozačke dozvole, vožnju pod zabranom.
Novina je i mogućnost poništenja vozačke dozvole zbog prikupljenih negativnih bodova - prvo se uvodi zabrana upravljanja vozilom na određeni rok, a ako vozač u pet godina od isteka te mjere ponovno prikupi propisani broj bodova, poništit će mu se valjanost vozačke dozvole, te vozački ispit ponovno može polagati tek nakon dvije godine.
Vozačka bi se dozvola, primjerice, mogla poništiti vozaču koji je u dvije godine prikupio devet negativnih prekršajnih bodova, za što mu se izriče jednogodišnja kazna zabrane vožnje, ako po isteku te zabrane u idućih pet godina ponovno prikupi devet negativnih bodova.
Novim zakonom Vlada namjerava pojednostaviti i postupanje policijskih službenika i povećati učinkovitost u sankcioniranju prekršaja, osobito u naplati novčane kazne, pa se prekršitelje ne bi evidentiralo, ako bi im se na licu mjesta naplatila kazna do 1000 kuna.
Sjednica je nastavljena raspravom po klubovima.