Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić uvodno je kazao kako zakonske izmjene propisuju vrlo rigorozna pravila zaštite okoliša za lučke kapetanije i koncesionare na lučkim područjima, među kojima su i obvezna uputstva na koji način upravljati otpadom.
Podiže se i razina sigurnosti te izbjegavanja šteta u pomorskom prometu, a zadržavaju sva zakonom uređena prava pomoraca.
>>Sabor sutra o financiranju programa regionalne konkurentnosti
Zakonskim izmjenama omogućuje se primjena uredbe o slobodi pružanja usluga u pomorskom prijevozu te odgovornosti pomorskog prijevoznika za putnike u slučaju nezgode. Nakon pristupanja Europskoj uniji, Hrvatski registar brodova bit će nadležan nad brodovima i jahtama u nacionalnoj plovidbi.
Porez po tonaži broda primjenjivat će se i na brodove u međunarodnom linijskom prometu unutar Jadranskog mora, što bi trebalo podići konkurentnost domaćih brodara u linijskom putničkom prometu. Usklađuju se i osiguranja brodara za pomorske tražbine i omogućuje primjena Konvencije o radu pomoraca.
Ministar je naglasio i kako se po prvi put uvodi kategorija namjernog potapljanja određenih plovila koja mogu služiti za ronilački turizam.
Prije nego su počeli raspravu o izmjenama Pomorskog zakonika, zastupnici su kratko raspravili potvrđivanje izmjena sporazuma između Vlade i Europske komisije o financiranju višegodišnjega operativnog programa "Regionalna konkurentnost". Taj sporazum predstavlja pravnu osnovu za nastavak korištenja nepovratnih financijskih sredstava iz pretpristupnog programa IPA. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook