Konačno rješenje povezivanja dubrovačkog područja s ostatkom Hrvatske trebalo bi biti objavljeno krajem tjedna u studiji izvodljivosti koju izrađuje francuska tvrtka 'Safege'. Dokument čiju izradu financira Europska komisija trebao bi sadržavati konačno rješenje - pelješki most, podmorski tunel ili cestovnu obilaznicu Neuma preko teritorija BiH, piše Slobodna Dalmacija.
Budući da će u ostvarivanju projekta bitnu ulogu imati susjedna BiH, ne treba čuditi podatak da je upravo službeno Sarajevo dalo veliku podršku izgradnji podzemnog tunela od Komarne do Pelješca umjesto mosta.
>> Leko u Sarajevu: Hrvatska smatra da je Pelješki most unutrašnje pitanje
Izgradnjom tunela Hrvatska bi uštedjela više od 200 milijuna eura te bi time mogla izgraditi 20 do 30 novih škola ili prometno povezati Korčulu s Pelješcom, odnosno Hvar, Brač i Šoltu s kopnom, piše list.
Zagovornik tunela je Ruža Tomašić, zastupnica u Europskom parlamentu . 'Kolege u Bruxellesu su iznimno zainteresirani za tunel jer im je to i financijski najprihvatljivije. Za pelješki most su mi rekli da bi se moralo dogoditi čudo da ga oni financiraju, bez obzira na rezultate studije izvodljivosti. Europska komisija još važe što bi bilo prihvatljivije. Most je lijepo rješenje, ali podržavam izgradnju tunela je bi imao još snažniji učinak zbog činjenice da bi se svi njegovi dijelovi radili u Hrvatskoj', rekla je Tomašić.
Tunel ima i višestruke prednosti kada je riječ o meteorološkim i klimatskim uvjetima, jer je most zbog velikog raspona ranjiv na udare vjetra, nesiguran je u slučaju prolaska brodova i pravio bi golem pritisak na vrlo trusno tlo. Kod tunela nema nikakvih utjecaja vremenskih neprilika, prednost mu je i mala težina, a siguran je i od potresa', smatra Rino Jelić, voditelj projekta izgradnje podmorskih tunela na Jadranu.
Dodaje kako bi tako i svi naši otoci tunelima dobili kvalitetnu opskrbu vodom, plinom i električnom energijom.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook