86% građana zadovoljno zdravstvom

Slika nije dostupna
Zajedničko istraživanje Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi i Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pokazalo je da su hrvatski pacijenti zadovoljni kvalitetom zdravstvene zaštite.

Prosječna ocjena kojom su pacijenti ocijenili bolnički sustav u anonimnoj anketi koja se provodila od 1. travnja do 31. svibnja, kreće se od 3,7 do 3,9, a u primarnoj zdravstvenoj zaštiti ona je 4,6.

U sklopu ankete o zadovoljstvu bolnički liječenih pacijenata, koja se provodila po bolnicama, klinikama i kliničko-bolničkim centrima, odaslano je 130.000 anketnih listića sa 17 pitanja, a ispunio ih je 28.631 pacijent, odnosno 22 posto. 

U primarnoj zdravstvenoj zaštiti distribuirano je 20.000 upitnika, na koje je odgovorio 7.271 pacijent ili 36 posto.

Ministar zdravstva Neven Ljubičić izrazio je zadovoljstvo zbog
velikog odaziva na anketu i dobrih ocjena.

U bolničkoj zdravstvenoj zaštiti ocjenu 5 za vrijeme boravka u bolnici dalo je 63 posto anketiranih pacijenata, ocjenu 4 dalo je 23 posto, ocjenu 3 dalo je 8 posto, ocjenu 2 dalo je 2 posto, a ocjenu 1 tek 1 posto anketiranih.

U primarnoj zdravstvenoj zaštiti ocjenu 'zadovoljni' i 'jako zadovoljni' dobila su pitanja o čuvanju povjerljivih podataka (95,6 posto), spremnosti sestre da pomogne u ambulanti (95,3 posto), te poštivanje radnog vremena (95 posto).

Najlošije su bila ocijenjena pitanja o povezanosti ambulante s ostalim dijelovima zdravstvenog sustava, dostupnost ambulante javnim prijevozom i medicinska opremljenost ordinacije.

Lošije ocjene davalo je ruralno stanovništvo, dok su najzadovoljniji bili stanovnici manjih mjesta i gradova.

Ministar Ljubičić izvijestio je kako je na temelju anonimne ankete dobio podatke i o 41 slučaju različitih vidova korupcije, najčešće traženja novca za uslugu.

U 12 slučajeva navedena su i točna imena, pa su ti podaci već proslijeđeni nadležnim tijelima kako bi mogla pokrenuti istragu, rekao je Ljubičić.