BRODOVI BEZ VEZA

Počinju radovi u luci, a turistički brodovi nemaju kamo: "Ako to ne možemo dobiti, a onda kvragu"

Radovi u Splitu - 6 Foto: DNEVNIK.hr
U splitskoj luci, onoj u prvom dijelu prema gradu, od sutra nema veza za turističke jedrenjake i slične brodove. Svi brodovi moraju otići jer počinje rekonstrukcija Gata svetog Petra, koja će potrajati više od dvije godine. Zbog radova bit će mjesta samo za redoviti pomorski promet, trajekte i katamarane. Privatni brodari negoduju, ali svjesni su da moraju prihvatiti neku novu lokaciju.

Ljeti u jednom kutu splitske luke nema ni malo mjesta. Krcato jedrenjacima i drugim brodovima koji na sedmodnevnim krstarenjima baš u Splitu ukrcavaju svoje goste i ondje ih na kraju putovanja iskrcavaju. Od tamo kreću i brojni party brodovi.

"To nije samo iskrcaj i ukrcaj, Split je destinacija. Počevši od Dioklecijenove palače i svega što Split nudi", tvrdi Arsen Ercegović, potpredsjednik Udruge hrvatskih brodara.

Radovi u Splitu - 5 Foto:DNEVNIK.hr

Ali, moraju otići. Jer u tom atraktivnom dijelu luke s drvoredom palmi od sutra počinju veliki dvogodišnji radovi.

Danas je posljednji dan da su brodovi u tom dijelu splitske luke. Ubuduće će biti samo red katamarana, svi ostali odlaze zbog rekonstrukcije Gata svetog Petra. Najgore će biti turističkim brodovima, koji se ondje više neće smjeti privezivati, a ovo je njihova polazišna luka.

Radovi u Splitu - 4 Foto:DNEVNIK.hr

"Teško pada jer još uvijek ne znamo kako ćemo to nadomjestit za sljedeću sezonu", žali se Ercegović.

Glavni radovi bit će na platou Gata svetog Petra.

Radovi u Splitu - 3 Foto:DNEVNIK.hr

"Produžujemo gat za 53 metra, a sa sjeverne strane dobivamo dvije ro-ro rampe. Gradimo novi terminal, u sklopu kojeg ćemo imati nove sadržaje. Novi javni WC, biljetarnica, čekaonica, prostorije za ostavljanje torba, kafić", pojašnjava Zvonimir Perkušić iz Lučke uprave Split.

Radovi u Splitu - 2 Foto:DNEVNIK.hr

Privatnim brodarima Lučka uprava nudi razna mjesta oko Splita, a u samom Splitu i atraktivnu jahtašku Zapadnu obalu. Samo, ona je skupa.

"A sigurno, 200 il 300 posto, i više, tri il četiri puta nego ovo", upozorava Ercegović.

Radovi u Splitu - 1 Foto:DNEVNIK.hr

Druga solucija je teretna Sjeverna luka.

"I kad smo u Sjevernoj luci, bez obzira što nije reprezentativna, znamo kako izgledaju teretne luke, svaki taj gost može uzeti taksi, može za 5 minuti doći ovdje na Rivu. Može doć javnim prijevozom. I smatramo da je to minimum minimuma. I ako to ne možemo dobiti, a onda kvragu", ljuti se Ercegović.

Arsen Ercegović , potpredsjednik udruge hrvatskih brodara Foto:DNEVNIK.hr

Brodari očekuju sastanak zbog dogovora. A i sami podržavaju rekonstrukciju. U radove se ulaže 21 milijun eura, najviše iz EU fondova. Luka bi time trebala dobiti više mjesta za brodove i vozila te više komfora za putnike.