Kroz Krapinsko-zagorsku županiju prometuju 102 vlaka, od čega kroz Zabok njih 88, a vlakom svakodnevno putuje 1600 stanovnika Zaboka. Iz HŽ-a tvrde kako će nakon rekonstrukcije pruge Zaprešić-Zabok vlakovi njome voziti 120 kilometara na sat.
68 milijuna eura iz IPA-e finacira rekonstrukciju pruge Zaprešić-Zabok
HŽ Infrastruktura najavila je da je pred potpisivanjem ugovor za izvedbu projekta modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić - Čakovec na dionici Zaprešić – Zabok. Projekt će se financirati iz Instrumenta pretpristupne pomoći IPA, rekli su iz HŽ-a, a ukupna mu je vrijednost 68 milijuna eura. Planirano je da se provodi od 2014. do 2017. godine.
Postojeća dionica pruge zadnji je put obnovljena 1978. godine, a zbog dotrajalosti najveća dopuštena brzina prometovanja je 40 do 60 kilometara na sat. Stoga se planira rekonstrukcija, da se omogući brzina od 120 kilometra na sat, elektrifikacija, ojačanje za promet vlakova mase 22,5 tona po osovini, opremanje signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima i rješavanje problema željezničko-cestovnih prijelaza osiguravanjem.
Rekonstrukcija željezničkog kolodvora Zabok
U Zaboku će se rekonstruirati i željeznički kolodvor i stajališta, izgraditi pješački pothodnik, kao i novi teretni kolodvor, koji bi opsluživao industrijsku zonu. Elektrifikacijom i postizanjem projektirane brzine omogućit će se uključivanje u sustav prigradskoga željezničkog prometa na širem području Zagreba. Na panel raspravi govorilo se i o planovima gradnje ogranka X, paneuropskog željezničkog koridora, koji bi se trebao pružati od Maribora, preko Krapine do Zagreba, te njegovo uključivanje u mrežu europskih koridora, čime bi se otvorile mogućnosti za snažniju prometnu afirmaciju Hrvatske u EU, no tu zasad postoji protivljenje Slovenije.(Agencija VLM)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook