U posljednje četiri godine na svoja su plovila potrošili oko četiri milijarde kuna, a u ovoj je godini takav shopping prepolovljen. Iako se kupuje manje, vlasnici se i dalje ne odriču starih navika. Hrvati vole skupo i veliko, a tako je i s jahtama. Mnoge od njih kupljene su na ime tvrtke, čime je izbjegnuto plaćanje carine i posebnog poreza na plovila. U četiri godine tako su kupili gotovo tri i pol tisuće brodova i jahti. No, recesija ih je ove godine pogodila, kupnja je smanjena za trećinu. I dok oni uživaju na svojim ljepoticama, carinska uprava provodi nadzor.
'Obavili su 238 kontrola korištenja brodova u obe svrhe, tom prigodom utvrđena je 41 nepravilnost što novčano znači 18 milijuna kuna od kojih je naplaćeno preko četiri milijuna kuna,' rekla je Sanja Crnković, pomoćna ravnateljica carine RH. Unatoč prepolovljenoj kupovinu luksuznih brodova ove godine, zbog utvrđenih prekršaja u državnu blagajnu slilo se više od 200.000 kuna. No, ima i onih koji svoje obveze ne žele platiti. 'Takva plovila se oduzimaju i putem javne dražbe prodaju po cijeni koja se postigne na javnoj licitaciji,' dodala je Crnković.
>> Mamić ostao bez jahte: Službeno ne može i privatno
Takvih licitacija još nije bilo, imućni za sada dobivaju kazne. Počelo je s Kerumom, a branila ga je sestra. Slično je bilo i sa Zdravkom Mamićem koji je bio rekao da je brod vlasništvo tvrtke, a tvrtka u vlasništvu njegova sina, te da s brodom nema nikakve veze osim 'što na njemu ljetuje i uredno plaća fakturu'. Unatoč velikoj kontroli i brojnim prekršajima Carinska uprava ni jedan od brodova nije oduzela.