U osječkoj Osnovnoj školi Vijenac nema buke i galame. Djeca marljivo uče i rade. 'Na satu je zaista rad 100 posto prisutan. Mi zaista dajemo maksimum od sebe. Kako mi, tako i naša djeca', kaže užiteljica Renata Rako.
Djeca su motivirana. Nema domaće zadaće, pod uvjetom da se sve stigne napraviti na satu.'Više mi se sviđa ovako, nego kad smo imali zadaće. Ovako samo dovršimo kod kuće što nismo dovršili u školi', kaže učenica Ivana Kovač. 'Jako mi se sviđa zato što imam više vemena za igru', dodaje Robert Vranješ.
Rasterećena su djeca, ali i njihovi roditelji. Mame više ne moraju čitati lektiru,a tate rješavati matematičke zadatke. 'Za mene kao roditelja je rasterećenje jer dijete će napraviti ono što nije napravilo na satu , onda će biti mirnije', kaže mama Doma Galac.
Ovakav način rada zahtjeva veći angažman učitelja.'Vidimo koliko koje dijete može, koliko treba pomoći, koliko treba pokazati. Zapravo, dobijemo njihov uradak, a ne uradak njihovih roditelja', kaže učiteljica Renata.
Iako zvuči kako nekakva radikalna pedagoška mjera, ukidanje domaće zadaće nije protivno hrvatskim zakonima. 'Zakon nikada i nikako nije propisao da treba raditi na ovaj ili onaj način. Ništa se ne mora. Pitanje je samo odabira metoda, načina, pristupa, na koji način ćemo voditi učenike prema uspjehu', kaže ravnatelj OŠ Vijenac Osijek Stjepan Sokol.
Uspjeh podjednako čine odgovoran i marljiv rad u školi, ali i zasluženo slobodno vrijeme nakon škole.
Osječku inicijativu podupire i ministar obrazovanja Željko Jovanović. Školama poručuje da su autonomne u izboru načina kako doći do cilja i rezultata. Ministarstvo se neće miješati u njihov izbor dok god ostvaruju zadani program.