U Hrvatskoj vozni park postaje sve veći. Tomislav Škreblin iz Centra za vozila je izjavio: "U prvih pet mjeseci ove godine registrirano je oko 31.000 novih automobila i oko 37.000 rabljenih automobila. I to je otprilike recimo nekakvo povećanje u odnosu na isto razdoblje prošle godine nekakvo povećanje od 15 posto za nove automobile i oko 18 posto za rabljene".
Sve je više novih automobila na cestama, a kada je o novim vozilima riječ, Hrvati najčešće biraju češke, njemačke i francuske automobile.
Hrvoje Paver iz Sektora za trgovinu je rekao da najjeftiniji auto na tržištu košta oko 15.000 tisuća eura, ali da to nije i najprodavaniji auto. Onaj najprodavaniji stoji 27.000 eura. Drugi na listi je 17.000, a treći 22.000. Cijene su zbog problema u kojima se našla autoindustrija još u koronakrizi dosta rasle. "Ako tome pridodamo i inflatorne pritiske, cijene osobnih vozila su posljednjih godina poskupile 20-ak i više posto", dodao je Paver.
Građani Zagreba se slažu da su cijene automobila previsoke, a Vesna Žarak je izjavila: "Uzela bih vjerojatno noviji rabljeni, do pet godina recimo. Mislim da su novi auti skupi, da su uvijek bili skupi, a sad su izrazito skupi".
Rabljeni automobili se kupuju prosječne starosti od osam godina. Čak tri od pet najprodavanijih su takozvana premium vozila. Podjednako se dobro prodaju i manja, obiteljska, ali i SUV- vozila, a električnih je još uvijek malo na cestama. Škreblin poručuje da kod novoregistriranih vozila dominiraju benzinci, a kod rabljenih je stvar suprotna - apsolutno dominiraju dizelska vozila.
"Je li to možda neobično, s obzirom na našu platežnu moć, kakav vozni park imamo, možemo se pitati. Nije neobično jer se cijeni kvaliteta. Kvalitetna vozila i ona koja su se pokazala dugovječnima su na dobrom glasu u Hrvatskoj", istaknuo je Paver.
Unatoč porastu prodaje novih automobila, vozni park nije se pomladio. Hrvati u prosjeku voze gotovo 13,5 godina stare automobile.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.