Sve su zainteresirane strane takvim raspletom situacije zadovoljne, ali i složne da im, želi li se brodogradnja u Hrvatskoj zaista spasiti, predstoji još mnogo posla.
'Zahvaljujem Vladi RH, pogotovo gospođi Kosor jer je učinila jedino ispravno rješenje u ovome trenutku', rekao je primorsko-goranski župan Zlatko Komadina.
Vladina jamstva poput ovoga danog 3. maju proračun ni na koji način ne bi trebala ugrožavati. 'U biti učinjeno je da su se osnažili ti ugovori. To su jamstva koja trebaju pokriti traženje kupaca za avansne uplate. Domaće banke će stati iza toga', pojasnio je ministar gospodarstva Đuro Popijač.
Gubitak posla gradnje 4 asfalt tankera za 3.maj bi značio stečaj, a za Rijeku socijalnu katastrofu. 'Slikovito bih rekao da smo svi zajedno dobili bitku, ali ne i rat. Naime i dalje je neizvjesno što će biti sa privatizacijom 3. maja s obzirom na probleme koje očito ponuditelj za 3. maj ima', smatra riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.
>> 'Budućnost 12 tisuća ljudi i važne industrije ne smije ovisiti o jednom ministru'
Ali ne samo 3. maj. Cijela hrvatska brodogradnja vapi za restrukturiranjem. 'Da je loše vođena to je točno, da se svi u procesu od sindikata do vlasnika nisu odgovorno prema njoj ponašali i to je točno, ali to nije dovoljan razlog da bi se jedini hrvatski globalni proizvod makao sa globalne ekonomske scene', uvjeren je Nadan Vidošević, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.
Rijeka, Split i ostali gradovi koji se bore za svoje škverove, ali i naša državna bilanca potpuno bi drugačije izgledali kada bi brodogradnja nestala. 3. maj nešto je vremena dobio. Imaju li ga i ostali?