Traži se investitor

Agonija radnika Uljanika se nastavlja: "Blokirani smo, ovo već predugo traje"

1/2 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Da stanje u Uljaniku nije normalno, potvrđuje i to što potencijalni investitori umjesto s upravom - razgovaraju s premijerom ili sindikalistima. Dok se rade novi planovi, ministar Marić već zna koliko će porezne obveznike stajati dosadašnje spašavanje Uljanika.

Uljanikovi radnici na bolovanju baš kao i njihovi kolege u istim suproblemima - u životu u blokadi.

"Najgore je što vas banke blokiraju. Prije si 'mutio' s karticom, a sad ti blokiraju i ne možeš ništa", pričaju radnici.

Uljanik radi, a 3. maj ne radi - to je slika hrvatske brodogradnje. "Svakim danom proizvodimo gubitke - brodovi stoje, dobivamo plaću, a ne radimo ništa", kaže sindikalist Juraj Šoljić.

O posrnulom brodogradilišu mnogi se propituju. Od ukrajinskog tajkuna Vadima Novinskog koji razgovara s premijerom do Tomislava Debeljaka koji pregovara s sindikalistima 3. maja.

"Za taj spas 3. maja ima doslovno 5 minuta", kaže Tomislav Debeljak.

Debeljak je s talijanskim Finkatijerijem poslao pismo namjere, ali samo za 3. maj.

"Glavni preduvjet je da ulaziš u nešto što je negativno, a da bi bilo pozitivno ne može netko imati potraživanja od Uljanika od 70 mil eura.", kaže Debeljak.

I veće zemlje zatvarale su brodogradilišta

Uprava Uljanika radi novi plan, ali i dalje je službeno samo Danko Končar strateški partner.

"On je ozbiljan i on je tu dok je tu i dok se takva odluka ne promjeni", kaže Zvonimir Novak, pomoćnik ministra gospodarstva.

Stara Uprava ostavila je financijsko groblje. Ugovorili su 17 brodova i napravili minuse od gotovo 2 milijarde kuna. Ali tu nije kraj.

"Četiri milijarde kuna može biti izložen proračun u najgorem stanju", kaže ministar Zdravko Marić.

"U gospodarskim krugovima je javna tajna da su pojedina brodogradilišta financirala svoju nelikvidnost sklapajući ugovore za lažne brodove i dobivajući kredit za što nisu mogli dobiti druge garancije osim Vladinih", kaže Darinko Bago, predsjednik hrvatskih izvoznika.

Ministar Marić nakon svega kaže - ubuduće ćemo pooštriti kriterije za jamstva.

Kritičari ovakve brodogradnje tvrde - ovaj model je mrtav, a i veće zemlje zatvarale su brodogradilišta.

"Poljska je 2013. imala 23 brodogradilista, a danas ima tri", podatak je koji je iznio Luka Burilović, predsjednik HGK.

Nijemci su zatvorili 60 tisuća radnih mjesta u brodogradnji. Sada se oni bave drugim poslovima. A radnici Uljanika nadaju se čudu.

"Onaj koji prije dođe bi nam najviše odgovarao jer ova agonija traje preko godinu dana", poručuju radnici.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Povezane teme