Osim lijepih uspomena s odmora u Portugalu, Alenu se u sjećanje urezalo i ne tako ugodno višesatno čekanje na aerodromu.
"Letio sam iz Brisela za Lisabon i let je kasnio 5 sati, kao ispriku dobio sam kupon za 3 eura koja mogu potrošiti isključivo na aerodromu i smješak od tete za pultom", kaže Alen Mijoč.
Prema europskoj direktivi u ovakvim slučajevima imate pravo na naknadu.
Alen je pronašao agenciju koja se bavi tim potraživanjima, poslao fotografiju svoje osobne iskaznice i avionske karte i čekao.
"Kroz mjesec dana uspio sam dobiti povrat od 300 eura po karti", kaže Alen.
Naknada koju je dobio za svoju i kartu svoje djevojke gotovo je pokrila cijeli iznos koji je dao za te karte.
"Pravo na naknadu možete ostvariti u još nekoliko slučajeva: ako vam je let okazan, osim ako je riječ o izvanrednim okolnostima ili ako ste o tome bili obaviješteni najmanje 2 tjedna ranije, te ako vam je zbog prevelikog broja putnika uskraćen ukrcaj. A tu je i prtljaga: ako je izgubljena, oštećena ili samo kasni također ostvarujete pravo na naknadu", kaže Jelena.
"Sve ovisi od slučaja do slučaja. Ovisno koliki je let, gdje se leti, i općenito cijelim okolnostima. U svakom slučaju prvenstveno se morate javiti avioprijevozniku i objasniti o čemu se radi, zatim zatražiti određena prava", kaže Danijela Marković Krstić, voditeljica ECC-a (Europski potrošački centar)
Odbije li prijevoznik vaš pisani zahtjev, možete se obratiti europskom potrošačkom centru. Ponukan svojim iskustvom i Alen se angažirao te je napravio stranicu i pomaže drugima doći do naknade.
"Vjerujem da svatko može ostvariti svoja prava i dobiti 100 do 500 eura što apsolutno nisu mali novci danas" govori Alen.
Sad kada zna koja su mu prava, na putovanja ide još opuštanije.
Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr