"Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa ne može ne raditi ništa, a onda prihvaćati zahtjeve prosvjednika na kraju školske godine. Politika koja se vodi u obrazovanju i znanosti na temelju zahtjeva prosvjednika, bez ikakvog koncepta, nije odgovorna politika", izjavila je Vesna Pusić na konferenciji za novinare.
Upozorila je da se slučaj s državnom maturom u srednjim školama, koja je, kaže, nestala sa scene za ovu godinu jer nije imala sadržaja, može ponoviti i u visokom obrazovanju, odnosno u provedbi bolonjskog procesa koji, naglasila je, u Hrvatskoj još nije zaživio iako uskoro studij završava prva generacija "bolonjaca".
Pusić je kao osnovni problem provedbe bolonjskog procesa navela nedovoljno nastavničkog kadra i prostora na sveučilištima, ističući da se bez dovoljnog broja profesora, asistenata, znanstvenih novaka i stručnih suradnika te bez prostorija u kojima mogu održavati nastavu, ne može zadovoljiti jedan od osnovnih uvjeta procesa - manje grupe studenata.
Istaknula je, naime, da se samo s grupama do 30 studenata njihovo ocjenjivanje može temeljiti na aktivnostima tijekom nastave i tako vrednovati njihov uspjeh.
Problem je, kaže, i u tome što se u Hrvatskoj sustavno ne radi na stjecanju i vrednovanju studentskih vještina, napominjući kako bolonjski proces predviđa da studenti tijekom studija trebaju ovladati raznim vještinama (timski rad, sposobnost iznošenja vlastitog projekta i ideja, vještine pregovaranja i slično).
Pusić upozorava i da ništa nije učinjeno na mobilnosti studenata i profesora, što je također jedan od ključnih elemenata studija po bolonjskom modelu, pa ni studenti ni profesori i dalje ne odlaze slušati semestre na druga hrvatska ili strana sveučilišta.
Neostvareno, ističe, ostaje i povezivanje visokog obrazovanja sa znanošću, a ne primjenjuje se ni odluka o uplati jedan posto vrijednosti svake privatizacije u Nacionalnu zakladu za znanost.
HNS-ova zastupnica za sve navedene propuste odgovornim drži Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa čija je obveza i odgovornost, kaže, izraditi model primjene bolonjske reforme na svakom od sveučilišta.