Svjedoci za Provjereno tvrde da rabati koje Hrvatska pošta daje klijentima idu i iznad 45 posto, i to za usluge za koje na tržištu nema konkurenciju. Na taj način, kažu, propušta zaraditi preko 200 milijuna kuna godišnje.
''Ovo je direktna šteta proračunu Republike Hrvatske s jedne strane i s druge strane poreznim obveznicima. Uprava Hrvatske pošte na ovaj način svjesno pomaže da prihod i novac koje su trebali dobiti temeljem pružanja usluge ostane u rukama onih kojima se daju takvi rabati'', zaključak je jednog od svjedoka koji je o rabatnoj politici Hrvatske pošte odlučio progovoriti za Provjereno.
Kaže, riječ je, između ostalog, i o svim telekomunikacijskim operaterima i bankama koje posluju u Hrvatskoj.
O ovoj temi ekipa Provjerenog razgovarala je i s predstavnikom HAKOM-a, regulatorne agencije koja obavlja nadzor poštanskog tržišta, odakle tvrde kako se već nekoliko mjeseci provodi intenzivna analiza ugovora i popusta koji se daju velikim korisnicima.
No problem, kažu svjedoci, leži i u činjenici da godišnju reviziju, temeljem koje Hrvatska pošta od HAKOM-a dobiva rješenje za korištenje proračunskog novca, već godinama vrši jedan te isti revizor.
''Zanimljivo je da BDO Croatia, ovlašteni revizor za Hrvatsku poštu, ima i veći broj bagatelnih nabava tijekom godine, odnosno ugovora s direktnom pogodbom. Tako da se ne može raditi o neovisnom revizoru, nego se radi o revizoru koji itekako ima interes pogodovati pošti'', tvrdi jedan od svjedoka.
Što na tvrdnje insajdera kaže glasnogovornik Hrvatske pošte, ali i koje su reakcije drugih uključenih u priču, pogledajte u večerašnjem Provjerenom u 23 sata na Novoj TV.