Potpisnici peticije ističu da zahtjev izdavača za dodatnim poreznim smanjenjem treba 'iskoristiti ne bi li se tiskani mediji preobrazili u društveno odgovorne'. U peticiji podsjećaju da je PDV na tiskovine već smanjen pred parlamentarne izbore 2007. ali da izdavači višak novca nisu uložiti u jačanje društvene uloge tiskanih glasila,poboljšanje profesionalnih i radnih standarda, te u popravljanje materijalnoga položaja novinara.
>>SNH i HND: Smanjite PDV na tiskovine na barem pet posto
'Informativni sadržaj sve je prije nego li informativan, a i sve ga je manje na račun žutila, novinari služe tek za popunjavanje praznina između oglasa, pri čemu jeftino i skandalozno najbolje prolazi', piše u peticiji. Podsjeća se i da je više od osamsto novinara na Zavodu za zapošljavanje, dok se redakcije popunjavaju 'slobodnjacima', koji su obvezni raditi kao da su u radnome odnosu.
'Mediji nisu tek obična industrija, oni igraju ključnu ulogu u djelovanju demokracije, jer točnim, cjelovitim i pravovremenim informiranjem omogućuju građanima donijeti obaviješteni izbor. Mediji također imaju i kulturnu i obrazovnu ulogu. Zbog te ih društvene uloge porezni obveznici i imaju pravo subvencionirati nižim PDV-om', navodi se u peticiji.
Potpisnici stoga predlažu da se smanjena stopa primjenjuje samo na onaj dio tiskovina, koji je od javnoga interesa - informativni, kulturni i obrazovni, te da izdavači prijave koliko stranica ili koji postotak, u pojedinom broju otpada na takve sadržaje. (HINA)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook