Vrijeme darivanja

Potrošnja ispod očekivanja, siromašniji blagdanski stol

Slika nije dostupna
Blagdansko šoping ludilo odavno je počelo. Trgovcima ipak ispod očekivanja. Dobit na koju su naviknuti u prosincu ove je godine izostala. Kriza se itekako osjeti, blagajne se ne pune kao dosadašnjih godina.

Sivi prosinac za trgovce. Dobro je krenulo, ali konzumerizam je ipak popustio pred valom krize. 

Prema onome što su našoj ekipi rekli kupci, štedi se na svemu - na hrani, odjeći, kozmetici, sredstvima za higijenu i čišćenje...

Šoping centri su i dalje puni, ali košarice sve praznije. Štedjet će se ove godine i na božićnim poklonima. Traže se manji i jeftiniji, tek simbolični znaci pažnje.

Godine 2002. u prosincu se potrošilo 6 i pol milijardi kuna, prošle čak 12. Godišnji rast iznosio je milijardu kuna u prosjeku. Građani će ove godine najmanje birati kvalitetu. Tradicionalni blagdanski ručak, bakalar, češće će zamijeniti jeftinija riba. 

Rijetki će si priuštiti i puricu. Uz šampanjac će nazdraviti oni dubljeg džepa. U modu su se ponovno vratile robne marke. Ambalaža skromna, cijena niska, a kvaliteta upitna.

U procjene sindikata da bi potrošnja mogla porasti za tek 200 milijuna kuna, trgovci nisu skloni vjerovati. Stagnacija tijekom sredine prosinca i ne ostavlja previše prostora optimizmu. 

'Šoping bum' mogao bi se dogoditi neposredno prije samog Božića. Trgovci, kao i građani, računaju s božićnicama. Prognoze za siječanj nisu nimalo blistave. Na naplatu po običaju dolaze prosinački dugovi. Siječanj k'o siječanj - uvijek se čini kao da traje 62 dana.

Više u video prilogu.