Sivi prosinac za trgovce. Dobro je krenulo, ali konzumerizam je ipak popustio pred valom krize.
Prema onome što su našoj ekipi rekli kupci, štedi se na svemu - na hrani, odjeći, kozmetici, sredstvima za higijenu i čišćenje...
Šoping centri su i dalje puni, ali košarice sve praznije. Štedjet će se ove godine i na božićnim poklonima. Traže se manji i jeftiniji, tek simbolični znaci pažnje.
Godine 2002. u prosincu se potrošilo 6 i pol milijardi kuna, prošle čak 12. Godišnji rast iznosio je milijardu kuna u prosjeku. Građani će ove godine najmanje birati kvalitetu. Tradicionalni blagdanski ručak, bakalar, češće će zamijeniti jeftinija riba.
Rijetki će si priuštiti i puricu. Uz šampanjac će nazdraviti oni dubljeg džepa. U modu su se ponovno vratile robne marke. Ambalaža skromna, cijena niska, a kvaliteta upitna.
U procjene sindikata da bi potrošnja mogla porasti za tek 200 milijuna kuna, trgovci nisu skloni vjerovati. Stagnacija tijekom sredine prosinca i ne ostavlja previše prostora optimizmu.
'Šoping bum' mogao bi se dogoditi neposredno prije samog Božića. Trgovci, kao i građani, računaju s božićnicama. Prognoze za siječanj nisu nimalo blistave. Na naplatu po običaju dolaze prosinački dugovi. Siječanj k'o siječanj - uvijek se čini kao da traje 62 dana.
Više u video prilogu.