192 milijuna kuna vrijedan posao proglašen je jednim od najvažnijih investicijskih projekata Vlade Jadranke Kosor. Iako je ritam provedbe ovoga projekta već određen, malo je toga učinjeno da bi se on počeo ostvarivati. 10 ponuda stiglo je za koncesiju i izgradnju novog putničkog terminala na Plesu. Među zvučnijima su ADC i HAS, upravitelji hustonske zračne luke, koja je već ranije proglašena favoritom, te konzorciji minhenske, ciriške i atenske luke. Za drugi krug će morati zadovoljiti stroge uvjete.
'Treba biti neovisan o državnom proračunu', ističe Tomislav Mihotić, iz povjerenstva za koncesiju. Tko nastavlja utrku, znat će se sljedeće srijede, a pobjednik u rujnu. 'Očekuje se odabir snažnoga partnera koji bi bio u stanju generirati novi promet koji bi svakako imao obvezu napraviti novi putnički terminal koji bi bio primjeren i za Zagreb i za Republiku Hrvatsku', kaže Ivan Damjanović, zamjenik gl. direktora zagrebačke zračne luke.
Radovi već za godinu dana
Radovi u zračnoj luci Zagreb trebali bi započeti već za godinu dana a terminal bi u novom ruhu trebao zasjati do kraja 2015. godine no kako će on točno izgledati i gdje će se točno nalaziti još nije definirano. Za sada postoji samo idejni projekt koji je nacrtao IGH Jure Radića. Imovinsko-pravni odnosi oko zemljišta nisu se ni počeli rješavati, iako je to jedan od najvažnijih vladinih investicijskih projekata težak 192 milijuna eura. Zainteresirani cijenu smatraju prenapuhanom pa traže rezanje.
Zbog kratkih rokova sindikat zračne luke sumnja da ovakvo dodjeljivanje koncesije donosi išta dobrog za 1100 zaposlenih. 'Bojimo se da će zbog stizanja rokova preko koljena biti prelomljena nekakva odluka, koja će nas kasnije sve skupa skupo koštati', kaže Ante Dujić iz sindikata osoblja zračne luke. Namjerne ili nenamjerne greške u koracima teško će se poslije ispravljati jer će budući koncesionar zračnom lukom Zagreb upravljati sljedećih 30 godina.