Vlada želi zaraditi

Državne tvrtke je teško prodati: 'Jednostavno ne vrijede onoliko koliko ljudi misle'

Slika nije dostupna
Finalizacija državnog proračuna glavni je posao Vlade u idućim danima. Premijer Tim Orešković otputovao je u London gdje će, zajedno s ministrom financija Zdravkom Marićem, među stranim investitorima pokušati pogurati i prodaju državne imovine kojom žele namaknuti pola milijarde eura za smanjivanje deficita i javnog duga.

Mrtvog kapitala vrijednog 500 milijuna eura koji se može prodati, u Vladi su uvjereni, ima. Prema posljednjim podacima Duudija država ima više od 14.000 građevinskih zemljišta, 27.000 stambenih objekata, 10.000 poslovnih prostora, 70 vila i više od 300 vojnih nekretnina.

Da ih nije lako prodati, pokazala je bivša Vlada na neuspjeloj prodaji Titove vile u Kumrovcu, ali i nekoliko državnih tvrtki koje su htjeli privatizirati.

'Prvo je trebalo spasiti od stečaja i propasti i Borovo i Petrokemiju i Đuru Đakovića. Sad kad su stabilizirane, sad mogu ići na tržište. Ali i dalje ne vrijede onoliko koliko ljudi misle - stotine milijuna eura. Jednostavno ne vrijede toliko na tržištu', kazao je bivši ministar gospodarstva i saborski zastupnik HNS-a Ivan Vrdoljak

Više od milijardu kuna vrijede državni udjeli u tvrtkama na burzi poput Podravke, Končara, Telekoma ili Croatia osiguranja. Državni centar za prodaju nudi 34 tvrtke s većinskim udjelom - hotelske komplekse, ali i proizvodne tvrtke. Ministar je rekao da bi država trebala izaći iz tvrtki u kojima ima manje od 25 posto, a takvih je više od 400. Iz perspektive poduzetnika to je logično.

'U takvim slučajevima država ne može utjecati na poslovanje u takvim tvrtkama i bolje je da se prepusti tržištu. Naravno, treba voditi računa koje tvrtke prodati i po kojoj cijeni i je li sada pravo vrijeme i za koju industriju', pojasnio je Davor Majetić, glavni direktor Hrvatske udruge poslodavaca. 

Otvorena je i mogućnost javne ponude dionica cestarskih tvrtki koje su bez kamata dužne 4, 3 milijarde eura.

'Ovdje bi upravaljanje ostalo neko mještovito - jednog djela HAC-a, manjinskog države, mirovinskih fondova, građana, privatnih investitora. Ta ideja je dobra, to je u principu moja ideja i ja je podržavam', rekao je bivši ministar prometa, SDP-ov saborski zastupnik Siniša Hajdaš Dončić.

Ta će ideja opet naići na otpor cestarskog sinidkata.

'To je apsolutno neprihvatljivo, pogotovo od HDZ-ove vlasti koja je zapravo kriva zašto smo upali u ovako velike financijske probleme zahvaljujući najvećoj pljačci koja se dogodila upravo u njihovom mandatu, a što oni nisu sankcionirali', bio je oštar predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.

Još uvijek je u tijeku i analiza o uvođenju vinjeta koju je naručio novi ministar prometa.