Kako doznaje Jutarnji list, prije pada helikoptera isključio je struju i dovod goriva te uključio protupožarne uređaje.
S obzirom na to da je padao s oko 50 metara visine, a riječ je o sekundama, očito je da ga nije uhvatila panika.
Tim potezom, tvrde stručnjaci, spriječio je zapaljenje i eksploziju helikoptera te sigurnu smrt svih putnika, ali i veći broj mrtvih na tlu.
Kao kopilot Garić je prije 10 godina preživio pad u transportnom helikopteru istih registarskih oznaka kao na letjelici koja se srušila u ponedjeljak.
Zapovjednik Ratnog zrakoplovstva, general Bagarić, tvrdi da je Garić jedan od najiskusnijih mladih pilota. Napunio je 36 godina i pripadnik je 91. zrakoplovne baze u Lučkom.
Dosad je već nekoliko puta vozio predsjednika Mesića i premijera Sanadera te obavljao mnogobrojne zahtjevne letačke zadaće.
Prema dosadašnjim informacijama, helikopter registarske oznake H-253 bio je tehnički ispravan, piše Jutarnji list.
Taj VIP model letjelice kojom se prevoze visoki državni i vojni dužnosnici proizveden je 11. ožujka 1992. u Rusiji, a vijek trajanja mu je 7000 sati ili 25 godina.
Posljednji put je detaljno pregledan 28. svibnja 2007. nakon 300 sati leta, nakon čega je imao 16 sati leta. U dosadašnjoj istrazi, u kojoj sudjeluju pripadnici MUP-a, Vojne policije i djelatnici Ministarstva prometa, nije pronađen niti jedan dokaz o tehničkom kvaru letjelice.
Više bi se trebalo znati nakon što helikopter bude rastavljen i prevezen u Zrakoplovno-tehnički zavod u Velikoj Gorici, gdje će biti pregledan.
Rezultati istrage očekuju se za najmanje tjedan dana. S obzirom na to da je prilikom pada helikopter rotirao, sumnja se na kvar repnog rotora, odnosno na to da je došlo do kvara na elektronici ili pucanja hidrauličkog crijeva povezanog s repnim rotorom.
No, zbunjuje podatak da se helikopter pri padu nagnuo na lijevu stranu, što upućuje na dodatni kvar. Odgovore bi mogla dati i snimka crne kutije koja se nalazila u helikopteru.