U novom Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu predloženo je da, primjerice požeški taksist može, kad to poželi, doći voziti i na području Splita, a jedinica lokalne samouprave bit će mu dužna dozvolu izdati u roku od 15 dana. U suprotnom će se smatrati kao da taksist već ima dozvolu, piše Jutarnji.hr.
Osim toga prijevoznicima se pruži mogućnost biranja hoće li naplatu obavljati putem taksimetra ili aplikacije, no oni koji odaberu ovo drugo ipak neće biti tretirani nekom posebnom kategorijom prijevoznika, kao što su to tražili UBER-ovci, već će svi biti smatrani taksistima i morati zadovoljiti jednake uvjete rada.
Time bi se riješila i situacija prema kojoj zagrebački taksisti nisu smjeli preuzimati klijente na području zagrebačkog aerodroma jer on formalno – pravno spada pod nadležnost grada Velike Gorice, već su ih u zračnoj luci smjeli samo iskrcavati te se prazni vraćati kućama.
"Išlo se na uvođenje reda te potpunu liberalizaciju tržišta prema kojoj će za sve taksiste vrijediti jednaki uvjeti rada. Prema postojećim podacima, na području Hrvatske registrirano je samo 3.000 taksista, što je malo, te računamo da ima oko 2.000 uberovaca. Liberalizacijom tržišta povećat će se broj taksista te razina zaposlenosti u zemlji", doznaje Jutarnji od izvora.
Prijedlog novog Zakona u javnom će savjetovanju biti od 1. prosinca.